4 Ağustos 2013

YIRTMA ASMA YAPRAĞINDAN






Yaprak toplarken bazı mahalleden komşular küçük yaprakları topluyorlardı.
Siz neden küçükleri topluyorsunuz dedim onlara sarılmayacak kadar minik onlar
Biz dediler onlardan yemek yaparız ,yöremize ait bir yemek.
Bu konuşmanın üzerinden epey geçmişti ki
bir blog arkadaşımda (herdemlezzet )bu yöresel yemeği gördüm .
Hemen gidip asmanın başına küçük yaprakları topladım,yemeğimi yaptım
Oldu mu ?hemde nefis oldu 
İşte yöresel Çorum'a  air bir yemek
Yırtma
Asma yaprağından


MALZEMELER

250 grAsmanın taze minik yaprağı
2 kuru soğan
Birer kaşık domates ve biber salçası
1 küçük çay bardağı bulgur veya pirinç
150 gr kıyma
yarım limon suyu
2 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz ve baharatlar
Ben ilave dereotu ve maydanozda koydum

YAPILIŞI

Tencereye soğan doğranır ve kavrulur
Kıyma ilave edilir kavrulur.
Salçalar ve baharatlar konulur
Yaprak yıkanır ve elle didilerek ilave edilir
Pirinç veya bulgurda konur
Suyu üzerini geçene kadar konur ve pişirilir,suyu çektikçe ilave edilir.
Üzerine servis yaparken sarımsaklı yoğurt da dökebilirsiniz ayrı lezzet veriyor.
Afiyet sağlık olsun .
Allah sağlıktan başka huzur versin



5 yorum:

  1. bizim burada çok yapılır canım.nefis olur yoğurtla.naçizane önerim 1 küçük kasede haşlanmış nohut ekle.nefis olur.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nohut tabiki çok yakışır bir daha denediğimde muhakkak nohut koyaçağım çok teşekkürler

      Sil
  2. Of of ne lezzetli olur simdi o
    Ellerine saglik canim
    Hayirli geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım hayırlı geceler

      Sil
  3. Canim afiyetler olsun eline koluna saglik ben cok sevdim bu yemegi seninde begenmene memnun oldum opuyorum sevgiler :-)

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz