26 Eylül 2013

SİYAH ÜZÜM REÇELİ


 Reçel çeşitlerimize bir tane daha ekleyelim.
Siyah üzüm reçeli 
Siyah çekirdekli üzüm; uzmanlar tarafından çokça bahsedilirdi.
aman çekirdeğini de yiyin diye tavsiyelerde bulunurlardı hatırlarsanız.
Bu reçelde de çekirdekleri dışına çıktığı için lezzetlen yeniliyor.
Denemek isteyenler  için
işte kara üzüm reçeli 





MALZEMELER

1 kilo siyah üzüm
4-5 su bardağı toz şeker
2- çorba kaşığı limon suyu

YAPILIŞI

Üzümleri yıkayıp tanelerini ayıkladıktan sonra tencereye koyalım.
Üzerine şekerini döküp bir gece bekletelim.
Bekleyen üzüm suyunu bırakacağından  ayrıca su ilave etmemize gerek kalmayacak.
Ertesi gün kaynatmaya başlayalım.
İlk kaynatma 15-20 dakika biraz soğuduktan sonra tekrar bir 15 dakika daha kaynatalım. Kıvamı olmuşsa limonu katıp 1-2 dakika kaynatıp kavanoza koyalım.
Reçellerde kıvam soğuduktan sonra belli olur, eğer sıvı ise bir daha kaynatabiliriz.
Yine sıcakken kavanoza koyup ters çevirelim, vakumlama yapmış oluruz.
Kışın kaymakla ve tereyağla servise hazır.
Afiyet sağlık olsun.




37 yorum:

  1. Adsız9/27/2013

    http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık...nefıs gorunuyor..sevgılerımı bırakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldım canım sevgilerini ,çok teşekkür ederim

      Sil
  2. ne güzel rengi var maşallah, çekirdeklerini çiğneye çiğneye yersin şifa olsun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şifa çekirdeğinde derler hep faydası olur herhalde ,çok teşekkürler canım

      Sil
  3. Rengine MaşaAllah canım ellerine sağlık ben de yaptıydım da marmelat olarak hani çekirdeklerinden dolayı aslında en faydalı kısmı çekirdekleri .afiyetler olsun çok harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım bence de çekirdeğinde vardır bir şey rengi benimde hoşuma gitti

      Sil
  4. hiç denemedim ama merak ta ettim canım.görüntü nefis nefisss.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hep duyardım ama denemek bu günlere nasipmiş önemli olan bir kere yapmak hoş olursa deneriz hep dedik ,çok teşekkür canım

      Sil
  5. Nefis bir reçel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Bir ara blogunuza giremedim sonra ben uzun zaman blogumla ilgilenemedim:(Bugün yayınlarınıza bakma fırsatım oldu,siyah üzüm reçeli nefis görünüyor.Yapmak istedim bende:)Ellerinize sağlık,sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma girememe zaman zaman oluyor ama neden olduğunu inanın bilmiyorum ,teknik acıdan bir şey yapamıyorum ama her zaman yayında kalmaya gayret edeceğim Allahtan bir şey olmazsa.Eğer çekirdekli demezseniz güzel oluyor üzüm reçeli yok çekirdek olmasın derseniz çekirdeksizini yapın ama sanırım bu üzüm çekirdeğinde bir sır var,çok teşekkürler

      Sil
  7. Görüntü cok güzel .bende deniyeceğim umarim güzel olur.sizinde ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  8. Görüntü cok güzel .bende deniyeceğim umarim güzel olur.sizinde ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  9. çok güzel tarifler paylaşıyorsunuz,ellerinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz