15 Ocak 2013

PORTAKALLI KEK



Portakalın bol zamanı  yemeklere özellikle kerevize garnütür
reçeli,kabuğundan şekerlemesi ve
sıra geldi kekine
Hem kabuğundan,hem suyundan yararlandığımız
bir tarif
işte portakallı kekimiz

MALZEMELER:

3 yumurta
7 çorba kaşığı şeker
7 çorba kaşığı un
1 portakalın kabuğu
1 büyük boy portakal suyu
1 paket kabartma tozu

ŞERBETİ İÇİN:

2 portakal kabuğu rendesi ve suyu
4-5 kaşık şeker
1,5-2 su bardağı su
üzerine serpmek için hindistancevizi

YAPILIŞI:

Kek için klasik yumurta ve şeker çırpılır ile başlayalım.
Bu karışıma portakal kabuğu ve suyunu koyalım.
Un ve kabartma tozunu beraber eleyerek koyalım.
Karışımı orta boy borcama, yağlayıp dökelim.
170 derecede fırında pişirelim.
Diğer taraftan bir tencereye portakal kabuğunu rendeleyelim.
Su , portakal suyunu ve şeker koyup bir iki taşım kaynatalım,soğumaya bırakalım
Fırından pişen kekimizi, ilk sıcaklığı cıkınca  kare dilimleyelim.
Hazırladığımız şerbeti kaşıkla yavaş yavaş keke dökelim.
Dökerken portakal kabuğu dağılıp gitmemesi için yavaş dökelim.
Şerbeti emdikten sonra hindistancevizi serpelim.
Eğer çok şerbetli isterseniz yaptığınız şerbet miktarını çoğaltabilirsiniz.
Üzerine geçen yıllarda yaptığım portakal şekerlemesi ile buradan süsledim.
Siz herşeyle süsleyebilirsiniz.
Dolapta soğuduktan sonra servis yapabilirsiniz.
Afiyet bal şeker olsun.






44 yorum:

  1. kışın en çok yaptığım kek canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde en sevdiğim keklerden ,kışın özellikle çok yaparım,teşekkürler

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor iştah açıcı:))Ellerine sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Elif hanım sevgiler hep beraber olsun

      Sil
  3. Portakal zamani ve iyi degerlendirmek lazim , mis gibi olmustur eminim ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Portakal kabuğu keke çok yakıştığını düşünüyorum ,yerken de lezzet harika olur,teşekkürler

      Sil
  4. Ellerine saglik olsun nefis bir kek..gorunum harika..yanindada cay mislerr gibi..geleyimmi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormanız hata tabiki her zaman ben çayı demlerim,

      Sil
  5. ablam nefis sen yap kuzun yesin çaylar benden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben zaten dostlarım yesin diye yapıyorum sen kuzuda yesin ,çayları ben yaparım canım senin tatlı dilin yeter

      Sil
  6. acil denenmesi gereken tarifler listesine aldım...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Görüntüsü harika, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadıda güzel ,teşekkürler yorum için

      Sil
  8. ellerine sağlık süper olmuş sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilen bir kek tarifim benim ,yirmili yaşlarımda yapmaya başlamıştım,halen yapıyorum.

      Sil
  9. Canım ikimizdede portakallı kek:)))Ellerine sağlık nefis sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kankayız o halde canım gönüller bir olsun

      Sil
  10. Merhaba süt ve yumurtaya alerjisi olan cocuklar icin kücük bir etkinlik baslattim sizdende tarif istesem yardimci olumusunuz, tarifin linkini bana yollasaniz yeterli olacak,Cumartesi gününe kadar etkinlik sürmekte. saygilarimla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi canım neden göndermeyeyim,yayınladığımdan göndereyim daha elimde varsa araştırırım.

      Sil
  11. Hımmm ellerine sağlık , denesemmi acaba :-))sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemesi size çok şey kazandırır,sevgiler hep beraber

      Sil
  12. ımmm nefıs gorunuyor yumusacık hem de portakal kokulu ellerınne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Portakal kokusunu çok severim bayılırım mis kokar

      Sil
  13. Kışın en sık yaptığım ve en sevdiğim kektir..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kışın portakalın başka bir halidir öyle değil mi portakallı kek,bende sık yaparım

      Sil
  14. Portakal ve kek deyınce hemen kışı anımsarsın zaten. Eline sağlık cnm, şimdi bu dilimin yanına çaymı alsam kahvemi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkiside gider canım bir gün çayla diğer gün kahvenin yanına

      Sil
  15. eline sağlık ablacığım
    portakal ve kış bende pek aynı şeyleri çağrıştırır
    mevsiminde bolca tüketmek lazım bu nimeti
    keke de çok yakışmış emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer keklerede illa bir kabuğunu katmassam içim rahat etmez,çok severim portakalı

      Sil
  16. Meyveye aşırı düşkünlüğümden böyle meyve ağırlıklı tatlıları çok seviyorum. Nefis gözüküyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kekin içinde muhakkak bir meyveyi dahil ederim lezzet çoşsun diye

      Sil
  17. Canımmm ellerine sağlık nefis görünüyorlar .

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık canım nefis bir kek ben portakalı direk yiyemiyorum bu şekilde tüketebiliyorum ancak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sizin derdinizi anladım canım migreniniz varsa portakal baş ağrısı yapıyordur.Ablam aynı dertden muzdarip oda yiyemez bende ona böyle keklerle ihtiyacını gidermeye çalışırım.

      Sil
  19. ımmmh portakallı ıslak kek ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Portakal şurubu bol olursa daha güzel oluyor

      Sil
  20. Çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  21. KOKUSU YETER BANA :) ELLERİNE SAĞLIK
    SEVGİYLE KAL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok freş bir kokusu oluyor katılıyorum böyle insanın içi açılıyor.sevgiler hep beraber olsun canım

      Sil
  22. Kek değil tatlı olmuş resmen. Offf nefis de kokmuştur mutfak
    Ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedendir bilmem portakal kabuğunu bir keke veya tatlıya kullandıysam çok nefis kokar bende bayılırım.Kekden ziyade biraz tatlı oluyor size katılıyorum

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz