31 Temmuz 2013

İNCİR UYUTMASI

                                      
Ramazan başladığında çok ağır tatlılar yapmamak için kendimce karar almıştım.
Sözümde durdum ve yapmadım ama davet için misafirlere
çok hafif bir tatlı yapmalıydım .
Hem hafif meyveli hemde serinletici
 çok ideal bir tatlı
İncir uyutması 
Ramazanda bağırsak problemi, çekenler için mükemmel
hemde sıcak havalarda soğuk soğuk serinlik veren bir tad
İşte sizinle buluşmaya hazır.


MALZEMELER

250 gr incir 17-20 adet
1 kilo süt yarım bardak eksik
1 çay bardağı ceviz içi
2 tatlı kaşığı tarçın
üzerine istediğiniz  kadar dondurma bu tarif de yok ben uyguladım

YAPILIŞI

İncirlerin sapı bıçakla  kesilir ve yıkanır.
Üzerine sıcak su dökülüp 1 saat bekletilir.
Yumuşayan incirler robotla çekilir.
İçine eli yakmayacak ılıklık da sütten 3-4 kaşık katılır,karıştırılır.
Ben şeker katmadan yaptım aslında tarifinde var ama incirin kendi tadı yetiyor bana göre.
Kalan süt tamamen ilave edilir, tarcın-cevizi de istediğiniz büyüklükte dövülür ve katılır.
Karışım kase veya kadehlere paylaştırılır ve üzerine uyutma işlemi için uygun örtü örtülür.
3-4 saat uyuttuktan sonra dolaba kaldırılır.
Soğuduktan sonra,ben ertesi gün servis yaptım daha güzel kıvam alıyor,servis yapılır.
Servis yapmadan önce isteğe bağlı üzerine dondurma koyabilirsiniz çok daha güzel oluyor.
Afiyet sağlık olsun





5 yorum:

  1. Eline sağlık canım Çok leziz olmuş.İncir ve incirle yapılan her şeyi çok severim uyutmasını bir türlü yapamadım.Sen paylaştın aklıma düşürdün ilk fırsatta deneyeceğim İnşaAllah sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denediğin zaman kulakları çınlat canım çok teşekkürler

      Sil
  2. Ellerine sağlık. Google+1 Profilinde adresin olmadığı için sayfana uzun zamandır gelemiyordum.Başka bir profildeki yorumundan sayfa adresine girerek geldim.Çok güzel paylaşımlarda bulunmuşsun,ellerine emeklerine sağlık.Hayırlı Ramazanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. G+1 paylaşıyorum ama neden çıkmadı acaba Çok teşekkürler canım

      Sil
  3. hep merak ettigim ama hala denemedigim bir tarif ellerine saglik canim cok guzel gorunuyo en kisa zamanda senin recetenle denicem sevgilerrrr..

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz