2 Mayıs 2012

SOĞAN MIHLAMA


Soğan Mıhlaması

Soğan mıhlaması hangi yöreye ait bilmiyorum.Bizde eskilerden hep yapılan bir yemek.
Ankara'nın Polatlı ilçesinde soğan çok yetiştirilir,her tarafa gider soğanlarımız .Yani meşhurdur Polatlı soğanı.
İşte bu yüzden bu yemeği ben bizim yörenin milli yemeği yaptım.
Artık yöresi belli o zaman Polatlı 


Soğanın antibiyotik etkisinide vurgulamadan geçemiyeceğim


MALZEMELER
200 gr kıyma
3-4 adet iri kuru soğan
1 çorba kaşığı biber salçası
kişi başına  1 yumurta
tuz,karabiber
3-4 çorba kaşığı sıvıyağ
YAPILIŞI
Kıyma sıvı yağla kavrulur.kuru soğanlar küpden iri doğranır, kıymayla kavrulmaya devam eder.
İçine bir kaşık biber salçası katılır.
Çok az suyla kıymalı soğan yumuşayınçaya kadar kavrulur.
Tuz ilave edilir.
Kişi sayısına göre kıymaya yuva yapılır ve yumurta kırılır.Kapağı kapatılır.
Kaysı kıvamında pişirilen yumurtaların üzerine istenirse karabiber ve acı serpilir
Ekmek bana bana yenilir.
Afiyet bal şeker olsun.

9 yorum:

  1. Nasıl iştah açıcı, harika görünüyor bayıldım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. gercekten borek acmak blogdan daha kolay.bilgisayar ayri dert,fotograf cekmek ayri.bende 50 kere kizima ve esime soruyorum.neyse ogrenecegiz yavas yavas.ellerine saglik.tadina baktim yemeginin.

    YanıtlaSil
  3. bizim buaradada çok yapılır canım.soğan mıhlaması derler buradada.ellerine sağlık.özlemişim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederi yorum için mutfağabuyurun.Ben bildiğimden beri annem yapardı hangi yöre bilmiyorum ama çok severek yeriz.Sizin oralar ne taraf merakta etmedim değil

    YanıtlaSil
  5. Özgür tatlar çok teşekürler yorum için benim yardımcımda yok sizin allahdan eşiniz ve kızınız varmış yardımcı .ben hakketten el yordamıyla ilerliyorum .Başkaları koşarak giderken ben emekleyerek gidiyorum saygılar

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor tam akşam vakti canım çekti ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  7. Handan hanım çok sağolasınız yorum için beğendiğinize sevindim

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık tariflerin ve bloğun çok güzel

    YanıtlaSil
  9. teşekkürler Derya hanım

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz