3 Mayıs 2012

OKUL SÜTÇÜSÜ

Daha şimdi  bir arkadaşıma yorum yazıyordum Şu dün dağıtılan süt üzerine,daha yorumu yeni bitirdim ki telefon geldi ablam ,okula ambulans geldi. Dilara'ya kesin tembihle süt içmesin.
Kime güveneçeğimizi bilemez durumdayız.
Madem bu sütlerde bir yamukluk var durdursanıza dağıltılmasını içilmesini .
Çok mu zor? 
İnceleme devam ederken durması gerekmiyor mu?
Çocuklar üzerinden rant sağlamak yakıştı mı? size olmamalıydı.
Birde akşam haberlerde yok öyle bir şey diye önemsiz beyanatlar bakanlardan.
Sütçüyü değil .öğretmeni suçlayan tavırlar.
Benim yaşımda olanlar bilir biz ilk okula giderken bize de süt tozulu süt ve paskalya çöreği dağıtılırdı.
Mis gibi olurdu onlar zevkle yerdik içerdik çünki evde bu lezzetler yoktu.
Şimdi öylemi herşey de bir katkı maddesi,hormon ve tarım ilaçı kalıntıları.
Süt içiremez olduk içinde pastorize olurken işlem gören sütün
neye dönüştüğü belli değil.
Birde süt için süt için reklamlar diz boyu.
Meyve suyu içiremez olduk,içinde şeker oranı çok fazla kalori deposu diye.
Ayran içirmeye başladık çoçuk okulda uyur gezer leyla moduna girdi.
E ne yapaçağız şimdi.
Çözüm nedir acaba diye düşünüyorum
Yaptığım şu alıyorum sütçümden sütü çalıyorum yoğurdumu(bizim yörede yoğurt mayalamaya yoğurt çalma denir) atırıyorum dolaba biraz süt  hergün bir bardak içiriyorum Dilara'ya işte bu .
Uzak tutabildiğimiz kadar tutmaya çalışıyorum zararlı maddelerden.
Hiç olmadı kocaman adamlar size hiç yakışmadı.
Olmadı.

6 yorum:

  1. kaç yapalım derken göz çıkartıyorlar resmen, aslında duyduğumda ne güzel düşünülmüş demiştim, ama şimdi ne kadar gereksiz bir uygulama olduğunu fark ettim, inşallah daha fazla kötü haber almayız :(

    YanıtlaSil
  2. Canım ödülümü aldım çok teşekkür ediyorum sagol.
    Bu süt olayı çok can sıkıcı,olanlara hala inanamıyorum.

    YanıtlaSil
  3. ben teşekkür ederim yorumlarınız için sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Maalesef dağıtımın durması gerekirdi ben de sizden duydum dağıtımın devam ettiğini.Bizim ilkokul dönemimizde de fındık dağıtırlardı.Sonradan bu fındıkların 1987 çernobil faciasından sonra Karadeniz'de radyoaktifli oldukları için ithalattan geri dönen fındıklar olduğu söylentisi yayılmıştı ama yedik biz yiyeceğimizi bir kere kimse ispatlayamadı bu fındıkların temiz olduğunu.80-90 yılları arasında ilkokul okuyanlarda kanser oranı yüksek çıkarsa bilinki bu fındıklardan =)Güldüğüme bakmayın bu konuda devlete güvenim sıfır bedava dağıtılan her ürüne şüphe ile bakılmalı bence...

    YanıtlaSil
  5. Ben de sütü dışarıdan alıyorum. Yoğurdumu da yapıyorum. Eve neredeyse sade soda haricinde bir şey girmiyor.
    Şimdi tavukda yiyemiyoruz :((

    YanıtlaSil
  6. aynen öyle nilay hanım tavuk bile yiyemez olduk yumurtayı artık köylü pazarından alıyorum doğal nerden ne bulurum diye arar oldum

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz