23 Mayıs 2014

KRALİÇE TACI


MALZEMELER

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao
1 limonun kabuğunun rendesi
un

KREMASI
1,5 yemek kaşığı nişasta
1,5 yemek kaşığı un
3 su bardağı süt
4-5 kaşık şeker
2 yemek kaşığı kakao
1 paket krem şanti
Üzerini ve kenarlarını süslemek için Hindistan cevizi ve pasta süsü
Minik pasta kalıpları

YAPILIŞI

Keki yapmak için şeker ve yumurtayı çırpalım
diğer malzemeleri katıp kıvamına göre un koyalım
Yağlı kağıt serilmiş kare fırın tepsisine harcı dökelim.
Fırında 170 derecede pişirelim.
Kremayı yapmak için sütün içine tüm malzemeleri koyup koyulaşana kadar karıştıralım. Soğumaya bırakalım.1 paket krem şantiyi 1 bardak soğuk sütle mikserle çarpalım.Krem şantiden 2 -3 yemek kaşığı alıp pişen kremaya koyalım mikserle biraz çırpalım.
Krem şantinin kalanını 15 dk.dolapta dinlendirelim.
Kek pişip soğuduktan sonra yuvarlak kesme aparat ile keselim.
Ortadan ikiye ayırıp arasına kremadan sürüp kapatalım.Bıçak yardımı ile kenarlarına da krema sürelim.Hindistan cevizi ve pasta süsü karışımı kenarlara serpelim yada bastırarak yapıştıralım.
Pasta kağıtlarına hepsini bu şekilde dizelim.Üzerine kremşantiyi sıkma aparat ile şekil verelim.
Kalan krem şantiye az kakao katıp kakaolu krem şantiye dönüştürüp şekil verebilirsiniz.
Üzerine renkli pasta süsleri serpip dolapta dinlendikten sonra servis yapabilirsiniz.
Afiyet sağlık olsun.




10 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım nefis olmuşlar..Afiyetle tüketin..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bu minik taçları okul kermesi için yaptım çocuklar kapıştı malesef bir tane bile yiyemedim onlara afiyet olsun

      Sil
  2. 1 tanesi eksildi galiba....ellerine sağılık canım,çok şirin olmuşlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler evet şirin oldular bu yorum için ben teşekkür ederim

      Sil
  3. Allah Allah, bu bloğu izleye basıyorum ama hep eski bloğu gösteriyor, hiç yeni yazılarını göremiyorum. Kaç posta izlemeyi durdurup yeniden başladım, yok hâlâ göstermiyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun nedir acaba bende siz izlemedesiniz sorun çözülür İnşallah bazen blogda oluyor sorunlar

      Sil
  4. Gerçekten de adı çok yakışmış. Tam bir kraliçe tacı. Elinize sağlık bu saatte fazla bakmak iyi değil. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saat gece ise tabiki bakmamak lazım ,isimi beğendiğinize sevindim çok teşekkürler

      Sil
  5. Gerçekten de çok güzel olmuş
    Ellerine sağlık
    İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  6. Kardelen Hanımın bağlantılarını neden göremiyorum diye blogunuza ziyarete geldiğimde sizi takip etmediğimi fark ettim:( Bundan sonra takipteyim.
    Bu arada süper görünüyorlar yemeye kıyılmaz ki bunlar.....

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz