4 Mart 2013

SOĞANLI BÖREK





Soğanıyla ünlü  bir ilçede yaşarsak,  tariflerimiz de bol soğanlı olmalı ki
o şifasından fayda görelim.
Soğan doğal
 antibiyotik yerine geçtiği söylenir.E e o zaman biz de
paylaşalım ki belki deneyen olur.
Blogumun ilk yılını benimle kutlayan tüm arkadaşlarıma da sevgi ve
saygılarımı gönderiyorum.
Yeni katılan blog arkadaşlarıma da -hoş gelmişler diyorum
Sevgiyle ,güzelliklerle,pırıltılarla dolu bütün iyi yürekleri seviyorum.
KIŞ GÜNEŞİ en umutsuz olduğunuz zamanlarda
içinize sıcacık doğsun.
^  ^
:,:  :,:
:
<>

İşte soğanlı börek


MALZEMELER:

4 adet hazır yufka
2 adet yumurta
yarım su bardağı sıvıyağ 
1 su bardağı sulu yoğurt

 İçi için : 
3 adet kuru soğan
4-5 kaşık çökelek veya lor peynir
Yarım demet dereotu
Üzerine serpmeye çörekotu
Soğanlar küp doğranır ,yağda az kavrulur.
Soğuduktan sonra içine çökelek,tuz ve dereotu doğranır

YAPILIŞI:


Yufkanın içine sürüleçek harç yoğurt,yağ ve yumurta karıştırılır
Yufkanın bir tanesi tezgaha geniş serilir.
Üzerine harç kaşıkla dökülür,her tarafa yayılır.Harç 4 yufkaya göre eşit paylaştırılır.
Diğer yufkada üzerine konulur,karışımdan  gene azıçık sürülür.
Yufka 8 eşit üçgen parçaya kesilir.
Soğanlı peynirli harcımız üçgenin geniş tarafına konulur,yanlardan ikiye katlanır ve sarılır.
Diğer yufkalara da aynı işlem uygulanır.
Yağlı kağıt serili tepsiye dizilir veya tepsi yağlanır.
Böreklerin üzerine hazırlanan harç dan kalanı sürülür,üzerine çörekotu veya susam serpilir.
170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
Sıcak sıcak yenilir.
Piştikten sonra içine çekip göstereçektim ama yenmiş,bitmiş 
Afiyet sağlık olsun



























32 yorum:

  1. süper olduğuna eminim..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür canım yorum için öptüm

      Sil
  2. Çok severim soğanlı böreği anneciğim çok güzel yapardı:)eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annenin de eline sağlık canım çok teşekkür

      Sil
  3. benimde sevdiğim bir börektir.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soğan sevenler buraya o zaman canım teşekkürler

      Sil
  4. Nefis oldugu resimden belli sizlere afiyet olsun..1 dilimde benim icin ye lutfen...

    Muslim Gurses e Allahtan rahmet diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden yedim canım çok teşekkür yorumlar için

      Sil
  5. soğanı o kadar severim ki börekte, yemekte her şeye çok yakışıyor. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğan ağlatır ama lezzetiyle özür diler sanki çok teşekkür canım

      Sil
  6. Müslüm Gürses'e Allah'tan rahmet diliyorum,nur içinde yatsın.Böreğine bayıldım soğanlı böreğin çok methini duydum .Ve benim de aklımda ilk fırsatta yapayım .Ellerine sağlık afiyetler olsun canımmm .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zaman da dene canım seveçeksin,çok teşekkür

      Sil
  7. Ustam bende istiyorum.
    Ablam eline saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür Ayşeçi ğim beni mutlu ettin canım

      Sil
  8. değişikmiş bu börek
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen böreğin içine ne koyalım diye düşününce soğan akla gelir ve değişik bir lezzetdir,çok teşekkür

      Sil
  9. Ben soğanı çok yerim :) herkes şaşırır ama seviyorum.
    Soğanlı börek hiç yemedim ama görüntü çok nefis denemek lazım.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğanımız çok güzel olunca bol bol kullanırım bende canım,çok teşekkür

      Sil
  10. soğan güzel lezzet vermiştir böreğe,aklıma geldi ,yıllar önce bol soğan ile köfte yapardık ,aklıma getireyim bakalım,bol soğan pazarda var ne yazık ,ama soğansız yemek olmaz ,aslında küçük hanıma hamileyken soğanı kavururken yemek için midem bulanırdı,hala biraz kaldı ,yine de severim,ben daha inat çıktım kokudan.Canım ,bugün o 3 d resimlerle geçirdim ,dalıp,dalıp gidiyorum,ellerine sağılık.bu börek bizde sevilir,yarın tarifi alırım,bu akşam arkadaşları ziyaret edeyim.İy akşamlar canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun şimdiden canım yap yesinler ev halkı çok teşekkürler

      Sil
  11. Soğan ağlatır ama lezzetiyle özür diler sanki demişsin canım yukarıdaki yorumlarında ne güzel bir benzetme de bulunmuşsun..Çok hoşuma gitti ..Tarifine bayıldımm..Bu cumartesi sanırım deneyeceğim:))Ellerine emeğine sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet sağlık olsun yap dene canım çok teşekkürler o slogan aniden gelişti beğendiğine çok memnun oldum

      Sil
  12. Nefis bir börek olmuş,soğan hem lezzetli hemde şifadır,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şifası çok gerçekten canım ,çok teşekkürler

      Sil
  13. Ellerine saglık cnm,bol şifa olsun. Sindi olsada yesek kızlarım da okuldan geldiler, ne iyi olurdu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam okuldan gelenlere ikram menüsü, canım çok teşekkürler

      Sil
  14. Daha önce hiç soğanlı börek yemedim ama böreğin de her türlüsü yeniyor yani.Eminim soğanlı da bir harika oluyordur ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soğan genelde yemeklere kullanılır ama bizim yöremizde soğan bolca yetişince tüm tariflere giriyor acaba kek olur mu diye düşünmüyor değilim, çok teşekkürler canım

      Sil
  15. Eminim cok lezzetlidir borekler,agzimin suyu akti..

    YanıtlaSil
  16. tadını gerçektende çok merak ettim denemeyi düşünüyorum ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğan karamelize olunca tatlı bir tad bırakıyor işte o tad güzelleştiriyor böreği dene canım çok teşekkürler

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz