27 Şubat 2013

PATATES PÜRELİ SALATA

MALZEMELER.

4 adet haşlanmış patates
içine konulmak üzere baharatlardan
tuz,karabiber,acı biber,
maydanoz ve dereotu
zeytinyağ
nar ekşisi veya limon suyu
üzeri için 2 adet havuç
2-3 kaşık haşlanmış mısır

YAPILIŞI:

Haşlanmış patates derin bir kapta rendelenir
İçine baharatlar,yeşillikler ve yağ,nar ekşisi katılıp elle yoğurulur.
Havuç rendelenip az yağda haşlanır.
Nar ekşisi ,tuz ,mısır katılır. 
Silikon kek  kalıbın altına ilk önce havuçlu harç,üzerine patatesli karışım elle sıkıştırılarak kalıba yerleştirilir.
Dolapta yarım saat dinlendikten sonra,ters çevrilir.
Üzerine salçalı sosla,çökelekle ve zeytin,cevizle süsleyebilirsiniz.
Afiyet sağlık olsun.


Bu da minikler için




11 yorum:

  1. muhteşem görünüyor..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. canım eline sağlık tabak çek beni önüne ye diyor adeta:) sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık harika görünüyor:)sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ablacim eline saglik.
    çayi kisiri aldim geldim.
    huuu komsucum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısırı da çok severim komşum hoş gelmiş canım

      Sil
  5. daha dün benim küçük kız ile lafını geçirdik,geçen sene çok yapardım bu sene aklıma bile gelmiyor ,zamanı gelmiş ,yapmam şart .Senin de ellerine sağılık,keşke uzanıpta alabilsem KIŞ GÜN EŞİ.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bir şeyi çok yaparız ve bir ara veririz demek artık sizin evde özlenmiş e yap artık da küçük kız yesin,

      Sil
  6. Renkli nefis bir salata ellerine sağlık arkadaşım,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Patatesli herşeyi çok seviyorum,özellikle salataara bayılıyorum.
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz