19 Şubat 2013

MİSKET KÖFTE


Köfteyi kim sevmez ki
Kah kuru köfte yapar kızartırken sıcak sıcak atarız ağzımıza
Kah ekmek arası yapar ısıra ısıra yeriz.
Yada lavaşa sarar bol soğanlı kırlara çıkar 
pikniklerde yeriz.
Mangallarda pişer,tavalarda kızarır
lezzetine doyum olmaz, nasıl pişerse pişsin 
nasıl şekil verilirse verilsin 
köfte lezzeti bambaşkadır.
Türk mutfağından, tam 291 çeşidiyle 
Tekirdağ'dan,İnegöl'e
Akçabat'dan,İzmir'e
Her yöre kendine özgü köftesiyle yaşar.
Sıra geldi benim misket köfteye
İşte tarif


MALZEMELER

250 gr kıyma
1 yumurta
1 büyük baş kuru soğan
3 diş sarımsak
yarım demet den az maydanoz
tuz,karabiber,kimyon ve kekik
ekmek içi veya galeta unu

YAPILIŞI:

Köfte lezzetli olması için az yağlı dana kıyma olmalıdır.
Kıymanın içine soğan,sarımsak rendelenir 
Yumurta kırılır ve maydanoz ince kıyılır.
Tuz ve baharatlar ilave edilir.
Bayat ekmek 2-3 dilim ufalanır veya yarım su bardağı galeta unu konulur.
(Bayat ekmek çok kuru ise suya ıslatıp,suyunu sıkıp kullanabilirsiniz)
Elle yoğurulmaya başlanır,eğer kıvam çıvıksa ekmek ilave edilir.
İyiçe kıvam alana kadar yoğurma işlemi devam eder 
Ele yapışmayana kadar yoğurma yapılır.
Buzdolabında yarım saat dinlendirilir
Ceviz büyüklüğünde parçalar  ele alınır,diğer elin parmakları az suya batırılır yuvarlanır ki harç ele yapışmasın
Kızgın yağda kızartılır.
Domates sos için eğer yazdan yapılmış varsa kullanın yoksa salça sos yapın.
Sosun içine sarımsak yaparsanız aroması iki kat artar.
Kızaran köfteleri domates sosun içinde az marine yapın
Bu köfte yanına pilavda ister, yapmayı ihmal etmeyin
Afiyet sağlık olsun  

  








30 yorum:

  1. Gecenin bu vakti istahim kabardi,yarin ki menüm belli oldu benim...Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarın köfteler benden hadi afiyet olsun canım teşekkürler

      Sil
  2. Eline sağlık ablam bir tabak aldım gitti... Nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangisini beğendiysen al canım teşekkürler

      Sil
  3. Kofteyi kim sevmez..miss ler gibi nsilda canim istedi karnimda cok ac ama yatacagim az sonra ymek itemiyorum desemde olsa idi bu kofteler bir guzel yerdim:) Ellerine saglik diyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yatarken blog dolaşmak mı iyi dolaşmamak mı bende karar veremedim canım çok teşekkürler

      Sil
  4. ellerine sağlık kardelen ablacığım sunumu da çok güzel olmuş eminim tadı da öyledir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Zeynepçiğim biz kadınların sık yaptığı menüdür öyle değil mi pratik ondan sanırım

      Sil
  5. ahhh bu ne güzel bir tabak..her çeşit köfteyi çok severim kardelen ablacım ellerine sağlık nefis görünüyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin sevdiği bir menü ,çok teşekkürler

      Sil
  6. nasıl canım istedi ama bu saatte olmaz yarın muhakkak yapılacaktır.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yarın menün belli oldu canım ,çok teşekkürler

      Sil
  7. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor
    Domates soslu köfte dışarda yemiştim ama evde denemek nedense hiç aklıma gelmmeişti
    Mutlaka denicem,ellerinize sağlık
    Takipteyim,bloğuma beklerim
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka dene canım çok teşekkürler bende sana geleçeğim

      Sil
  8. Süper gözüküyorlar. Dediğiniz gibi köfteyi sevmeyen yoktur. Hele bir de böyle hem kızartma hem de soslu oldu mu dayanılmaz olur. Şimdi olduğu gibi burnuma kızarmış köfte ve sos kokuları geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oraya kadar geldiyse demek başardım hadi bakalım herkes köfteye,çok teşekkürler

      Sil
  9. Tabağı aldım kaçtım ben hayatım nefis gorunuyorlar eline koluna sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabakla beraber senindir canım çok teşekkürler

      Sil
  10. Adsız2/21/2013

    Merhaba bloğunuzda köfte tabağınızda harika! çok nefis görünüyorlar ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. harika görünüyorlar uzanıp bi kürdan almak istedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kürdan ağzına atınca bir kürdan da elinde yiye yiye yine gel Seyhançığım ,çok teşekkürler

      Sil
  12. Günaydın ablacım, hayırlı cumalar diliyorum öncelikle:)
    Ben tabağı alıp gitsem ayıp olmaz değil mi :)))) Çok lezzetli görünüyorlar :)
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın canım herkese acık tabakla giden gide ,çok teşekkürler sevgiler hep beraber

      Sil
  13. Köfteyi hem de domates soslu kim sevmez ki .Bayılırım bir de ekmek arası yemesini nedense çok daha fazla severim.Canım ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah o ekmek arasına soğanda koyacaksın bak o zaman bende bayılırım canım çok teşekkürler

      Sil
  14. ✿✿彡

    Receita fácil e deliciosa.
    Bom fim de semana!
    Beijinhos do Brasil
    ¸.•°✿✿彡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da iyi hafta sonları Magia evetçok kolay ve pratik bir tarif çok teşekkürler

      Sil
  15. gercekten kofteyi herkes seviyor.ozelliklede cocuklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukların hayır diyemeyeçeği tek yemek

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz