17 Şubat 2013

KEREVİZLİ KÖFTE






Resimlerin üzerine artık isim yazmaya başladım
Bilmem dikkatinizi çekti mi?
Bu gene uzun zamandan beri düşündüğüm ama bir türlü 
beceremediğim bir şeydi.
Beni blog arkadaşım Mazes uyardı-arkadaşım resimlerinin ortasına 
ismini yaz dedi.
Dedi ama ben nasıl yapacağım bunu dedim ve uykularım kaçtı.
Kıvranma dönemine girdim,bir iki kıvranmadan sonra
yine daha önce bana yardımcı olan blog değmesin yağlı boyadan akıl aldım.
O da sağ olsun uzun uzun  anlatmış.
Buradan teşekkürler.
Tabi ki bizim için, bir şey hemen olmuyor.
Benim için zor ,insanlık için kolay olan resie isim yazma
suya yazı yazma gibiymiş.
Daha ıngıl çöngül yazdığım,resimlere yazı yazma işinde acemiyim .
Ama önerilere ve eleştirilere açığım.
Söyleyin anacığım eksiklerimi de  yavaş yavaş tamir edelim.
Şimdi gelelim kerevizin köfteli tarifine


KÖFTE İÇİN MALZEMELER:

200 gr kıyma
1 yumurta
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
maydanoz
ekmek içi veya galeta  unu
tuz,karabiber ve kimyon arzuya göre

SEBZE İÇİN MALZEMELER:

2-3 adet kereviz ,yeşil yapraklarıyla
2 adet havuç
1 adet kuru soğan
1 kaşık salça veya domates sos
2-3 kaşık sıvı yağ
tuz


YAPILIŞI:

Kıymanın içine soğanı sarımsağı rendeleyin
Yumurta ve baharatları atın ekmek içi vaya galeta unu ilave edin yoğurun
Küçük köfteler yapın ve kızartın.
Diğer taraf dan  tencereye bir soğanı yağda kavurun
İçine az salça yada yazın yapılmış varsa domates sos koyun.
Kerevizleri doğrayın 2 adet havuç ekleyin  ve kavurun.
Kızarmış köfteleri de ilave edin,birlikte pişirin.
En son kerevizlerin yeşil saplarından bol miktarda içine doğrayın.
İçine  az su ilave edip kerevizler yumuşayıncaya kadar pişirin.
İşte size kerevizle köftenin buluştuğu değişik bir tarif
Afiyet sağlık olsun












30 yorum:

  1. Çok güzel ve değişik bir tarif olmuş mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler denemeniz için tarifim açık net anlattım İnşallah memnun kalırsınız

      Sil
  2. kerevızı cok severım

    portakallısını

    bı de sarmısaklı yogurtlu salatasını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buda değişik bir tarif Öyküçğüm birde bunu dene çok teşekkürler

      Sil
  3. Çok güzel olmuş eline sağlık...Tarifi aldım deneyeceğim :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım dene benimde kulaklarımı çınlat

      Sil
  4. Harika bir görüntü,ellerinize saglik.Yiyenlere afiyetler olsun...
    Resmin kenarina da,ortasina da isim yazsaniz yine de emek hirsizlari istedikleri gibi alip kullaniyorlar ve birseyde yapamiyoruz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsunuz emek hırsızına isim mi dayanır içte bir önlem çok teşekkürler canım

      Sil
  5. Vaw ! yemek deyil bir sifa deposu kardelenim :) bende etlisini yapiyordum, ama koftelisini acikca hiç denememistim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etlisinide ben denemedim onuda ben deneyeyim birgün çok teşekkürler Edaçığım

      Sil
  6. Kerevizi severim hemde en sevdiğim hali etlisidir.
    Kesin bu kftelisinede bayılırım.
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebzeleri değişik forma sokmak hoşuma gidiyor buda onlardan biri Melihaçığım ,çok teşekkürler

      Sil
  7. paronayaklaştım bu isimsiz resimlerde,çok şükür arkadaşlarımdan raslamadım izinsiz resim yayınlayan,ama arkadaşlarımın resimleri başkasının tarafından kopyalanması beni üzüyor,hırsıza yorum yaptığımda ise kötü yorum bırakanlar olacak hep,neyse ,5-6 ay içinde alışacaksın .alttaki resimde ismin kenarda ,dikkat et ,sil yada yeniden ortasına yaz canım.
    kereviz pek sevmem ama köftelisine bayıldım,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylüyorsun canım uyarın için teşekkürler yapmaya çalıştım ,işte dediğim gibi bir bana yardım eden olmadığı için kendim becermeye çalışıyorum çok teşekkürler

      Sil
  8. canım ablam kolaymı öyle hemen yazmak seni anlıyorum biz bilgisayarla doğmadıkki şimdiki gençler çok şanslı bloğum olmadan benimde hiç alakam yotu başına geçince oluyor ellerine sağlık güzel olmuş ama muazezimin dediği gibi ortaya doğru yaz bende öyle yapıyorum arkadaşım benide uyardı sağolsun:)
    ellerine sağlık köfteli yakışmış mmm olsada yesek demi ablacım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve ilgin için çok teşekkür canım Ayşeçiğim tam ortaya yapmaya çalışaçağım,tabak senin canım al götür afiyetle ye öptüm

      Sil
  9. Kerevizi çok severim ama hiç köfteli denenemiştim. Bir denemek lazım.
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende denedim ve sevilinçe sizlerle paylaşmak istedim,çok teşekkürler

      Sil
  10. kereviz bizler için daha yeni bir tat hep zeytinyağlı yapıyorum.
    Hiç denemedim; etli, kıymalı, köfteli...
    eminim çok lezzetli olmuştur ama...
    henüz denemeye cesaretim yok ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep zeytinyağlısını yapınca değişiklik dürttü Fincanım iste bu çıktı dene beğenmezsen başka bir şey yaparsın çok teşekkürler canım

      Sil
  11. Canım ellerine sağlık bana kereviz olsun her türünü seve seve yerim.Fotoğraflara isim yazmak güzel de yine de emek hırsızları siliyorlar.Allah o emek hırsızlarını ıslah etsin diyorum.Yine de isim yazmalı fotoğraflara bende bir öğrenebilsem keşke.Sevgiler canımm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor öğrendim ama öğreninçe kolaymış demeye durdum emek hırsızlarına başka çare var mı bilinmez,çok teşekkürler canım

      Sil
  12. Ellerine sağlık çok güzel bir yemek olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir öğünüde böylece kurtarmış olduk ve daha sonra yapılaçaklara ekledik canım çok teşekkürler

      Sil
  13. Canım çokkk yoğunum bu aralar oğlum yanımda iş sonrası mutfaktan çıkamıyorum:)))Sağlık olsun ,bugün yorum bırakan dostlarıma ve kardeşlerime uğramak istedim,sevgiler..Ellerine sağlık yemeğin çok leziz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim üzme kendini sağlık olsun ,hastalık olunca ön planda tabiki evlatlarımız çok teşekkürler

      Sil
  14. Ellerine sağlık,nefis bir yemek olmuş.İsim yazmayı bende ilk aylarda yapmıyordum ama sonra emek hırsızlığına caydırıcı olur düşüncesi ile başladım ve baştan sona hep etiketledim resimlerimi.Bende bilmiyordum ama kendi kendime uğraşarak hata yaparak doğruyu bulmaya çalışıyorum, idare ediyorum işte:)Sana tavsiyem ismini yazınca tutup resmin orta kısmına gelecek şekilde sür ve kaydet.Kenarda olunca kesip kullanabiliyorlar.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende zor zor öğreniyorum canım ama uyarını uygulayaçağım ve hepsini yavaş yavaş isim yazaçağım çok teşekkürler canım

      Sil
  15. kardelen ablacım kerevizli köfteye bayıldım en kısa zamanda bende deniycem ellerine sağlık..
    resimlere adını yazmakla bencede çok iyi yapmışsın..bende photoscape diye bir programdan yazıyorum..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha yeni öğrendim yapa boza yapmaya çalışıyorum canım

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz