11 Ocak 2013

SUSAMLI POĞAÇA



Yeni bir blog arkadaşım Paşasofram da gördüğüm
bu güzel tarifi hemen yapıp 
sizinle paylaşmak istedim.
Tarif sahibi blog buradan da
yararlanabilirsiniz
Şimdi gelelim pamuk poğaçalara

MALZEMELER:

2.5 Su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 yumurta
1yaş maya yada 1 tatlı kaşığı toz maya ve 1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker
alabildiği kadar un

İçine peynir

Üzeri için
1 su bardağı su
2 yemek kaşığı pekmez
Bol susam

YAPILIŞI:

Sıvılar karıştırılıp hamur dinlenmeye bırakılır.
Dinlenen hamurdan parçalar koparılır içine peynir konulup kapatılır.
Önce pekmez ve su karışımına batırılır daha sonra susama bulanır.
Tepsiye dizdiğimiz poğaçaların üzerine bıçakla çizik atılır.
Tepside 1 saat daha dinlendirilip,170 derece ısıda fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
İşte susamlı poğaçalar yenmeye hazır bile
Afiyet bal şeker olsun







26 yorum:

  1. ayy..nasıl güzel görünüyorlar uzanıp alasım geldi bir tane eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi canım bir değil sepeti götürebilirsin

      Sil
  2. Çok çok güzel, ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  3. Oyy mayalı mayalı bunlar ne güzel pofuduk pofuduk olmuşlar canım ellerine sağlık karnım aç şu an .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok üzülüyorum böyle insan açken bir şeylere bakıp iç cekmesini,yorum için teşekkürler

      Sil
  4. nede güzel kızarmışlar pekmez yapıyor bu rengi galiba simit rengi,eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Mehtapçığım simitlerde hep pekmez kullanılır hem kızartır hemde susamın yapışmasını sağlar

      Sil
  5. Pufur pufur enfes görünüyorlar gerçekten.
    Ellerinize, güzel yüreğinize sağlık.
    Sevgi ve muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sıçacık sözler benimde yüreğimi pufur pufur yaptı çok teşekkürler

      Sil
  6. Gerçekten değişik bir tad aldım ,deneyin derim ben çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Bir yorumda ben ekleyeyim,hem maya hem kabartma tozunun kullanıldığı tarifi yaparken acaba bir yanlışlık var mı diye iki kere okudum ama gördüğüm blogda arkadaşıma güvenip yaptım sonuç enfes oldu.Dilara yedikten sonra durup durup -teyze bu çok güzel enfes olmuş deyip saldırdı ve annesinden bir terlik yedi ne çok yiyorsun diye, şişman bir kız olacaksın uyarısı yapılsada aşırmalar devam etti.Yani diyeçeğim güzel bir tarif benim elimden de tecrübe edildi ve size sunuldu şimdi sıra sizde

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Kardelen,
    Nar gibi kızarmış poğaçalar çok severim, yanında sıcak demli bir çay,deymeyin keyfime diyorum... :))) ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çay olmazsa olmaz zaten sonra gelişen kahvaltı malzemeleri keyif saati

      Sil
  9. ellerine sağlık arkadaşım
    benimde böyle bi poğaçam var çok seviliyor bol susamlı
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben değişikliği çok seviyorum bu blog dünyası tam bana göre imiş sizinde tarifinize ulaşıp yaparım eğer paylaştıysanız hiç kaçmaz,sevgiler hepimizin olsun

      Sil
  10. Canım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Susamlı olan herşeyi çok severim ellerinize sağlık puf puf gözüküyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susam değişik lezzet ve görünüm kazandırıyor

      Sil
  12. Tam kahvaltılık, çok güzel olmuşlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahvaltıya yakışıyor yanında çay ve peynir zeytinde eşlik ederse

      Sil
  13. Allah iyiliğini versin kiz resmi ilk animsayamadim, acaba örtümü derken anladım sonra.Ama yakışmış, ben de gecen gün yaptım ve hem maya hemde kabartma tozu kullandım gercekten farkı oldu. Ellerine sağlık cnm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kışın soğuğundan çıkıp bir yeşilliklere akalım istedim canım,teşekkürler yorum için

      Sil
  14. mis gibi cayin kahvenin yanin da harika olur.ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmazmı arkasından çay demlendi ve afiyetle yenildi sizede tavsiye edildi.

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz