29 Nisan 2012

KIBRIS TATLISI




Kıbrıs tatlısı
 olarak anılan tatlının yapımı çok kolay bir o kadar da lezzetli.
Bu tarif ,Sonu garanti tarifler bloguna ait .http://sonugarantitarifler.blogspot.com/
Bende bu tarifi paylaşacağım.
Tabi denedim ,sonu garanti nefis.
Bu ilk denemem

MALZEMELER
KEKİ İÇİN

  • 4 Yumurta
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • bir su bardağı şeker
  • 1.5 su bardağı galeta unu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz veya fındık

ŞERBETİ İÇİN
  • 3 Su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
ÜZERİ İÇİN TAVUK GÖĞSÜ MALZEMESİ
  • 150 gr margarin
  • 1 su bardağı un 
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 kilo süt
YAPILIŞI
 Buda ikinci denemem
  1. İlk önce şerbetini hazırlayıp bir kenarda soğumaya bırakalım.
  2. Keki için yumurta şeker çırpılır diğer malzemeler katıldıktan sonra kalıba dökülür.175-180 derece fırında pişirilir.
  3. Kek pişerken sıra üzerini yapamaya başlayalım.
  4. Bir tencereye margarini koyup unu da ilave edip kavuralım.
  5. Şeker nişasta vanilyayı da koyalım.
  6. Ocağın altını kısıp sütü yavaş yavaş ilave edelim zira topaklanma olmasın.
  7. Tavuk göğsünü pişirdikten sonra ılımaya bırakalım Ilıdıkdan sonra mikserle 10 -15 dakika çırpalım
  8. Bu arada kekimiz ılık şerbetimiz ılık olacak şekilde şerbeti keke dökelim.
  9. Şerbet çekincede tavuk göğsünü kekin üzerine dökelim.
  10. Buzdolabında soğumaya alalım.
  11. Üzerine tarcın serpip servis yapalım
  12. Afiyet olsun.
  13. Sevginizi katmaya unutmayın 
Not:Bu tarif bir blog arkadaşımızın.Aynen tarifi yazdım.Siz de bu Kıbrıs tatlısını yaparsanız kendinize göre malzemeleri değiştirebilirsiniz.Ben şerbeti biraz azalttım az tatlı sevdiğim için.Tavuk göğsünü aza indirdim çok yoğun olmasın diye.Tavuk göğsünün içine biraz portakal kabuğu rendeledim ,aroması çok güzel koksun diye.
Keke galeta ununu biraz fazla koydum (2 su bardağı ) Denerseniz kendinize göre yorumlayabilirsiniz.Şimdiden kolay gelsin.

6 yorum:

  1. serbetli tatlilarla aram cok yoktur ama uzerine tavuk gogsu harika fikir . ellerinize saglik goruntu gercekten muhtesem ......sevgilerimle....:))

    YanıtlaSil
  2. Canım çok güzel gözüküyor ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. yorumlar için çok teşekkürler fakat tatlı çok harika oluyor,arkasından tarif alan alana yetişemiyorsunuz ben denedim sıra sizde

    YanıtlaSil
  4. çok severim bu tatlıyı cnaım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.afiet bal olsun.sevgler.

    YanıtlaSil
  5. Kardelen ablacım bu tatlıyı ben birkaç defa duymuştum yapmak için sırasını bekliyordu,çok güzel görünüyor ellerinize sağlık:)
    (saygıdan abla diyorum yanlış anlamayın :)
    ziyaretinize çok memnun oldum,sizi takibe aldım ablacım sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, bloğunuzu çok beğendim. Takip ettiğim bloglar arasında ekledim.
    Ayrıca Sizi kendi bloğuma davet etmek istiyorum. Kıbrıs Tatlısı Tarifi
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz