26 Mayıs 2013

ASMA YAPRAĞI SAKLAMA YÖNTEMLERİ


 Yaprak zamanı alınıp ya tuzlanıp basılacak
yada haşlanıp buzdolabına konulacak
Ben hep haşlayıp buzdolabına koyuyordum,kışında çıkarıp sarıyordum.
Bir blog arkadaşım Reyhan kokulu mutfağım kavanoza bastığını yazıp yayınlamış 
atladım hemen bende yaparım dedim
Yaptım oldu birde böyle denemekte fayda var,camda sağlık vardır diyorum.
Asma yaprağını saklama yöntemleri
işte aşağıda


Yapraklar az tuzlu suda haşlanıp sıcak sıcak kavanoza konulur.
Sıcak suyundan da ilave edilir.
Kapağı kapatılıp ters çevrilir.
Kapak tuttuktan sonra saklama başlamıştır.



Yapraklar 
sade suda haşlanır ve kevgirde suları süzüldükten sonra
buzdolabı poşetine konulup buzdolabına kaldırılır.

Yapraklar 
daha taze taze dolma olarak sarılmaya hazırdır.
Afiyet sağlık olsun



Not.Kışın hemen gitmesi ve yazın aniden gelmesi
 gene ara ara soğuk olması bütün dengemi bozdu.
Havalar güzel temizlik yap 
havalar kötü hasta ol yat modundan çıkamadım.
O yüzden blogumu ihmal ettim ,çevreye verdiğim
 rahatsızlıktan dolayı özür dilerim



19 yorum:

  1. Ablacım çok faydalı bir post olmuş emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım faydalı oldumsa ne güzel

      Sil

  2. bende camcıyım :))
    taze yaprak gibisi de yok gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cam her zaman sağlıklı herşey için ,çok teşekkürler

      Sil
  3. Canım cam her anlamda hijyenik oluyor afiyetle tüketin sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cam iyi ki var plastik den kurtarıyor bizi ,çok teşekkürler canım

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun ablacım... Bende buzluğa koyuyorum bir de böyle deneyeyim:) iyi haftalar sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzlukta da güzel oluyor ama camıda dene derim,çok teşekkürler canım

      Sil
  5. Yaprak sarması çok severim.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaprak sarması bizim kültürdür vaz geçemeyiz çok güzel olur,çok teşekkürler

      Sil
  6. tam zamanı fırsat bulup benden yapsam iyi olacak.eline sağlık canım afiyetle tüketin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaprak zamanında yapıldımı güzel olur zamanı geçtimi damarlı ve kartları kalır o da güzel olmaz hemen yap canım,çok teşekkürler

      Sil
  7. Adsız5/27/2013

    Thanks for sharing your thoughts about personal injury lawyer los angeles.

    Regards

    my weblog maquillage

    YanıtlaSil
  8. Afiyetle tüketin inşallah ellerinize sağlık.Hayırlı akşamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım önce sağlıkla öyle değil mi

      Sil
  9. Adsız6/21/2014

    Çok güzel bir sayfa, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Adsız5/29/2015

    Bir ahpabımdan duymuşyum etli yaptığı sarmalarının yenicek kadarını pişiriyormuş,diğerlerini buzluğa kaldırıp gerektiğinde pişiriyormuş,olabilirmi ne dersiniz .Yanıtlarsanız sevinirim,Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu yeni bir yöntem neden olmasın insanlar bazen pratik çözümler üretmekte ustalardır bende destekliyorum.Yanlız sarma işlemi biter bitmez dolaba kaldırılmalı aksi taktirde pirinç içinde şişebilir. Buzluktan cıkarıpta pişeceği zaman çözmesini beklemeyin hemen oçağa koyup pişirmeye başlayın derim ben

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz