12 Nisan 2013

MAYONEZ (EV YAPIMI)




Yaşadığımız yüzyılda doğal olan ne kaldı ki?
Suyumuz temiz mi?
ya yediğimiz gıdalar
soluduğumuz hava
ve giydiğimiz giysiler.
Hepsinde bir katkı maddesi ,yapımında kullanılan kimyasallar 
ve nefes aldığımız havada dolaşan zehirli partiküller ve gazlar.
Sıcak havalarda tenimize değen güneş den gelen
radyasyon .
Doğal olan ne kaldı ki?
Yeni yetişen nesillere acıyarak bakmaya başladım 
Neden mi ? işte bu doğal olmayan dünyada yaşamak zorunda kaldıkları için 
hiç bir doğal ürünle tanışmadan büyüdükleri için.
Teknoloji bizi hep hazıra itiyor.
Doğal bir gıdaya ulaşmak için ,üretmek için zaman ayıramıyoruz
Raflarda olanı alıp, kullanmaya başlıyoruz
Tabi ki yediklerimiz vücudumuzda  hastalık yapana kadar.
Şimdi sizinle çok pratik bir o kadar güvenilir ev yapımı doğal mayonezi  paylaşmak istiyorum.
 işte tarif.


MALZEMELER

2 yumurta
1 su bardağından iki parmak eksik sızma zeytinyağı
1,5 çorba kaşığı tepeleme un
1 çorba kaşığı limon suyu
ve tuz

YAPILIŞI

İlk önce unu yarım bardak su  ile karıştırıp pişirin,katı bir bulamaç olacak
Limonu sıkın kenara koyun.
Cam çukur kasede yumurta ile yağı çırpmaya başlıyoruz.
Bir taraftan çırparken diğer elimizle pişen unu kaşık kaşık kaseye boşaltıyoruz
Koyu yoğurt kıvamını elde edene kadar bu işleme devam ediyoruz.
Çırpma devam ederken limonu azar azar döküyoruz.
en son arzuya göre tuzu katıyoruz,bir tutam dediğimiz tabir uygundur.Az gelen ilave edebilir.
Bir iki dakika daha sonra cırpmayı sonlandırın.
İşte doğal mayonez hazır.
Rengi biraz sarı olacaktır bu da doğal sızma zeytinyağı ve limonun rengidir.
Beyaz olmadı diye endişe etmeyin
Hazır olanların rengi beyazdır,bunun için katkı maddesi katılır
Tıpkı unu beyazlatmak için ,şekeri beyazlatmak için kullanılan kimyasal işlemler 
diğer bütün hazır gıdalarda vardır.Uzun raf ömrü olması için de içine( E) maddesi katılır.

NOT: Mayonezimiz dolapta saklayalım ve kısa sürede bitirelim
Şimdi bundan Rus salatası ,makarna üzerine ve kumpir için rahatlıkla kullanabilirsiniz
Afiyet sağlık olsun


31 yorum:

  1. Ellerine sağlık arkadaşım,mümkün oldukça bende evde yapmaya çalışıyorum.Zaten dediğin gibi yaşadığımız çağda doğal olan ne kaldı ki elimizden geldiğince doğal ürünleri tüketmeye bakalım.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım aynı fikirdeyim

      Sil
  2. Eline sağlık canım bende mayonez yapıyorum ama içine un ilavesi yapmıyordum en yakın zamanda bu güzel tarifinlede yapmaya çalışacağım sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarif unla yapılan birde unsuz var ama bu tutmadı olayı yok pratik,çok teşekkürler

      Sil
  3. en doğrusu, çok haklısınız...yapabildiğimiz kadar evde yapmak, üşenmeden...son yıllarda daha fazla ben bunu evde yaparım der oldum zaten...
    kıvamı süper gözüküyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım, üşenmeden doğru tabir

      Sil
  4. Canım evde yapmak süper fikir ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar güzel anlatmışsın ablacım.Bizlere çok işler düşüyor:)))
    Bende senin gibi düşünüyorum çocuklarımı elimden geldiği kadar doğal beslenmeyle yetiştirdim
    benim öğrettiğim üzere devam ediyorlar kızım lisede okula evden yaptıklarımla öğle yemeğini yiyor maşallah diyeyim oğlumda aynı annem güzel yapıyor bize dışardan yicek hiç bir şey kalmıyor diyorlar.
    Mayonez tarifinde harika un koymuyordum bak senden birşey öğrendim güzellikler hep beraber olsun canımcım:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar bizim çiçeklerimiz onlara doğru suyu ve bakımı yapmak lazım evde en güzeli katılıyorum canım çok teşekkürler

      Sil
  6. ben bu konuda çok şanslıyım çocuklarım dışarıdan çok fazla abur cubur yemezler:)evde yapılmış mayonez harika görünüyor, en azından içinde ne olduğu belli gönül rahatlığıyla tüketilebilir. Eline sağlık canım bende deneyeceğim tarifi aldım :) öpüyorum çok...Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni takdir ettim canım böyle devam edin çok teşekkürler sevgiler

      Sil
  7. Ne kadar dogru yazmissin, dogal olan ne varki?? Mayonezi bende evde yaparim bazen ama sadece yumurta ve z.yagi ile. Seninki degisikmis biraz belki bu sekilde deneyim birdahakine. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım birde bunu deneyin bakalım diye değişik tarif size

      Sil
  8. ellerinize sağlık.hiçbir lezzet el emeğini tutmuyor.
    ''Belki de her okuduğun romanda
    kahraman olursun..
    Ama en çok kendi hikayende yorulursun.. ''
    | P. Somerson. |

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok beğendim bu sözü ,çok teşekkürler canım

      Sil
  9. Çok doğru dedikleriniz. Hazır yoğurt buzdolabında köşede kalmış ne kadar kaldığı belli değil hiçbir bozulma yok. Keza mayonez de kavanozunda açılmış halde aylarca duruyor. Neler katıyorlar içine kimbilir? Mutlaka evde yapmak gerek. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru tespit İlhan bey biz onlara üç beyaz eşya diyoruz biri hazır yoğurt diğeri hazır peynir bir diğeri de margarin,çok teşekkürler

      Sil
  10. Yazdiklariniza ben de katiliyorum,mümkün oldugunuzca herseyi evde yapmaya calisiyorum ben de, ama bazen de yetistiremiyorum....
    Önümüzde ki yillarda her iki kiseden birinin kanser olacagini söylüyor doktorlar.Allah yardimcimiz olsun......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet malesef öyle diyorlar ve çok çoğaldı kanser ,çok teşekkürler duyarlılığınız için

      Sil
  11. Ben hiç yapmadım. Bazen tutmuyor diyorlar.
    Korkuyorumm o yüzden. Böyle bir risk var mı Kardelenim?
    Ellerine sağlık bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bu tutandan dene bakalım bir sorun olacak mı ,çok teşekkürler

      Sil
  12. Çok haklısınız sözlerinizde, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık canım.

    YanıtlaSil
  14. yapımı kolaymış aslında pek çok şey evde yapmamız lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapa bildiğimiz kadar yapalım ,çok teşekkürler

      Sil
  15. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Bir türlü yapmaya cesaret edemedim bir tarif
    senin mayaonez harika görünüyor ellerine sağlık afiyetle tüketin canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bunu cesaret edersin canım bunda tutdu tutmadı olayı yok pratiklik ön planda ,çok teşekkürler canım

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz