25 Kasım 2012

TAHİNLİ KABAK TATLISI


      Kabak tatlısı kışın çok
sık yapılan bir tatlıdır.Kışın kaybedilen
enerjiyi kabak tatlısıyla doğal yoldan
geri koymanın en güzel yoludur bence.
Ziyan olmayan çekirdeğide E vitamini açısından ,önemlidir
       Çok sık yediğimiz bir şeyi
ifade etmek için -kabak tadı verdin
denildiğini herkes bilir .
      İşte bu sözden yola çıkarak dan,kabak tatlısını değişik açıdan bakalım vede yapalım istedim.
       Daha önce yapıldı mı? bilmiyorum ama denemek açısından
yaptığım bir tarif ve beğenildiği için
sizinle de paylaşmak istedim.
     Zira sizinle gizlimiz saklımız                       yok.
     Küçük bir kabağın yarısı üzerinde denenen bir tatlı.
     Ben kabağı soyup,doğradıktan
sonra şekerleyip bir gece bekletirim.
Amaç sulanmasıdır
     Hiç su koymadan kendi suyu ile
kaynatırım.
    Şimdi gelelim tarife

MALZEMELER:

Küçük bir kabağın yarısı
1,5 su bardağı seker
yarım su bardağı pekmez
6-7 adet kedi dili
2-3 kaşık tahin
                                                                                            üzeri için ceviz ve hindistançevizi

kendiliğinden sulanan kabak
 YAPILIŞI:

Küçük bir kabağın yarısını soyup,üzerine şekeri ekleyin ve mümkünse bir gece bekletin.
Eğer beklemek istemezseniz az su ilavesiyle kaynatmaya başlayın.
Geceden bekletmenin amacı kabağın sulanması kendi suyu ile pişmesidir.
Kabağı pişmeye yakın pekmezi de ilave edip yumuşaçık olana kadar pişirin.
Pişen kabağı soğumaya alın ve soğuduktan sonra suyunu bir kaba alın .
Kabağı çatalla ezin içine tahini ilave edip,karıştırın.
Servis yapacağınız tabağa kabağın yarısını 2 parmak kalınlığında yayın.
Diğer tarafa ayırdığınız kabağın suyuna kedi dilini batırıp biraz bekletin ,servis tabağında
ezilmiş kabağın üzerine tek sıra kedidilini sıralayın.
Üzerine kalan kabak ezmesini döküp,ceviz ve hindistanceviziyle süsleyin
Buzdolabında soğumaya bırakın
Soğuyan kabak tatlısını artık servis yapabilirsiniz
Afiyet bal şeker olsun.

Kabağın cadılar bayramında kullanıldığını
herkes bilir.Ya içini ne yaparlar çok merak ederim.




37 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,kabağın her türlüsüne bayılırım bunu denememiştim.Balkonda soyulmayı bekleyen kabak var ama bi de şu soyma işi olmasa:((Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım o soyma kısmından hiç bahsetmedim işin tadı kaçmasın diye.Bazen pazara soyulmuş geliyor,bir alternatif olarak arada değerlendirmeli.Yorum için teşekkür

      Sil
  2. değişik ve güzel bir pasta olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. KABAK EN SEVDİĞİM LEZZET
    BUDA ÇOK DEĞİŞİK BİR TARİF OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞŞLIK
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ufak değişiklik yaptım,arada denensin diye sizede hayırlı akşamlar

      Sil
  4. Cok severim Kabak tatlisini,ellerinize saglik.Güzel bir haftaya baslamaniz dilegiyle,sevgiyle ve dostca kalin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabak kışın tatlısıdır yazın ara ki bulasın, sevenler bilir bunu.Dileğiniz için teşekkürler

      Sil
  5. Ahh olsada yesem. Eskiden hic sevmezdim ve rahmetli annem yaptiginda hayiflanirdim. Anneminse en sevdigi tatli idi. Simdi yapan olda da yesem diye dusunuyorum. Tahinli hic tatmadim. Eminim guzeldir. Elllerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasik kabak tadı çok güzeldir,bir değişiklikle farklı yapmak istedim.O zaman rahmetli annenizin ruhuna gitsin,tatlı anneler tatlılarıyla anılır.

      Sil
  6. kabagin icini oyduktan sonra cope atiyorlar canim.tatli cok degisikmis ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinin atılmasına üzüldüm açaba o yenilmeyen türümü ,bilgi için teşekkür

      Sil
  7. Ah ah tahin ve kabak tatlısı en sevdiğim ikililerdendir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahinle ben ilk denedim ama çok değişik oldu sizde seviyormuşsunuz ne güzel

      Sil
  8. Tahini kabak tatlısında hiç denemedim ama enfes görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufak bir parça deneyin eğer beğenmezseniz eskisine devam

      Sil
  9. aa ilk kez gördüm desem ama çok yakışmıştır tahinle kabak birbirlerine eminim. elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birbirlerine yakıştılar birde yanlarına kedi dilini aldılar artık üçlü olaçaklar yani yeni bir tatlı doğdu diyebilirim.

      Sil
  10. Pek bir güzel olmuş
    Büskivi ile de harika oluyor
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büskivide olabilir kakaolu,sade buda bir fikir teşekkürler

      Sil
  11. bence güzel bir tarif olmuş, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabak tatlısı zaten bir tarifdi ,ufak malzemelerle yeni bir tarif oldu teşekkürler

      Sil
  12. tatlıyla pek aram yoktur ama kabak tatlısına bayılırım,eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlıyı sevmeyenlere değişik alternatif,tabi bu sebzeli tatlı yararları saymakla bitmez.İlk aklıma gelen antioksidan özelliği var bağırsakları çalıştırır,potasyum kaynağı.Kışın hiç sevmeyen bir kere yemeli

      Sil
  13. canım ablam kabakta selenyum olduğu için cilt yeniliğinde muhteşem.
    Rabbim her nimete ayrı görev vermiş.
    ne mutlu bize ellerine ve yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bu bilgiyi paylaşman çok güzel Allahım her nimete ayrı görev vermiş çok doğru katılıyorum size ,canım sevgilerle kal

      Sil
  14. Geceden şekere yatırmasanızda sulanıyor zaten. Harika bir tarif paylaşmışsınız. Hep düşünürüm kabak tatlısından başka ne yapılabilir kabakla diye. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geceden şekere yatırmak eskiden uygulanan bir gelenek sanırım halen daha onu uyguluyorum.Atalarımızdan gelen birşey sanırım.Tahinli yapmak bazı yörelerde varmış ben bilmiyordum kendim yorum katayım dedim ama denenmiş.Başka ne yapılır diye düşünürken geçenlerde keke katmıştı bir blog arkadaşım onuda yakın zamanda denemek istiyorum belki sizde denersiniz ,sevgilerle kalın

      Sil
  15. kardelenim ben buralara gelmiyeli bloguna karlar yagmiiiis ne guzel bir manzara ;) eminim kabak tatlinin tadida cok guzeldir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Edaçığım buralara kar yağmadı daha ama ben yağdırdım.Çok severim karı kar tanesini ve kardelen çiçeğini ayrı bir hayranlığım vardır.Düşünsenize bir kar tanesi bir diğerine benzemiyor ve o kar tanesinin şekli inçelendiği zaman beni büyülüyor hayran kalıyorum.Allahın yaratma gücü karşısında susuyorum.Sevgilerle kal

      Sil
  16. Kabak tatlısına bayılırız ailece...Bende bir gece önce şekere yatırıp, ertesi gün kendi suyuyla pişiriyorum.Enfes oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabağı soyması zordur kalın kabuğundan kurtulan kabak şekerle beraber geceyi dinlenerek geçirirse daha güzel olur derim ben.Faydası pek çok seviyorsanız bol bol yiyelim ve değişik değişik tariflerde uygularız .Sevgilerle kalın

      Sil
  17. Eskiden evde pişer ben ucundan tadına bile bakmazdım ama antalya ya geldikten sonra en sevdiğim tatlılardan biri oldu burda pişirdikten sonra üzerine bolca tahin döküyorlar inanılmaz lezzetli oluyor sizin tarifinizide beğendim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bende bunu bekliyordum acaba ilk ben mi yaptım bunu deyip koltuklarımı kabartaçaktım sonrada bozum olaçaktım.Neyse ki Antalya da yapıldığını söyledinizde benide bozum olmaktan kurtardınız,teşekkürler Sizden değişik kabak tarifleri alırım artık.Sevgilerle kalın

      Sil
  18. Eskiden evde pişer ben ucundan tadına bile bakmazdım ama antalya ya geldikten sonra en sevdiğim tatlılardan biri oldu burda pişirdikten sonra üzerine bolca tahin döküyorlar inanılmaz lezzetli oluyor sizin tarifinizide beğendim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. Bayılırım, tahinlisini de yaparım ama farklısını.Hatta blogumda da paylaşmıştım.Elinize sağlık, sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım ki bu tarif çok yaygın,hemen gidip bakıyorum sevgilerle kalın

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz