19 Kasım 2012

SÜTLAÇ

                                                                                             
            Güzel bir haftaya hafif bir tatlıyla başlamak istedim.
Sütlaç başka bir tarifle sütün içine pirinçi katarak nişastasının çıkması ve kendiliğinden
koyulaşmasıyla yapılır.Ben  özellikle hazır nişastayla yapmayı tercih ediyorum
Sütün 10 dakikadan fazla kaynaması ,içindeki yararlı maddelerin kaybolmasına sebep
 olduğundan çok kaynatılmasından yana değilim.
Şimdi sütlaçın yapılışını:
                                                                                       
 
MALZEMELER


  • 1 litre süt
  • yarım su bardağı pirinç
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • üzeri için tarçın,ceviz,hindistan cevizi
YAPILIŞI

Pirinç yıkanıp bir bardak su ile haşlanır.
Pirinçin suyu çektikten sonra 
süt ve şekerle buluşur
Süt,pirinç ve şeker 5 dakika pişirilir.
Nişasta yarım bardaktan az su ile ezilir.Kaynamakta olan sütlaçtan  birkaç kaşık alınıp alıştırma yapılır.(Alıştırma soğuk olan malzemeyi sıcakla yavaş yavaş buluşturmadır)
Sonra sütlaca katılıp karıştırılır.Ateşten alındıktan sonra vanilya katılır.
Kaselere eşit pay yapılır üzerine tarçın ve istediğiniz baharatla süsleyebilirsiniz
Kaseler tezgah üzerinde ilk sıcaklıkları çıktıktan sonra buzdolabına konulur
Soğuduktan sonra servise hazırdır.
Afiyet bal şeker olsun


19 yorum:

  1. ÖF ÖF ŞİMDİ OLSAYDIDA YESEYDİM OLMAZMIYDI
    ENFES GÖZÜKÜYOR
    ÇOK SEVERİM ELLERİNİZE SAĞLIK
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
  2. Dolapda bir tane kaldı onu size ulaştırabilseydim afiyet olsun derdim bende ,yorum için teşekkürler sizede hayırlı geceler,öptüm

    YanıtlaSil
  3. Bu kadar kolay mı sütlaç yapmak. Yaparım o zaman hem hafifde. Çok bozmuş olmayız diyeti. :)) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyete bir şey olmaz zaten uzmanlar demiyorlar mı sütlü tatlı yapın işte tam diyet tatlısı,deneyin derim şimdiden afiyet olsun

      Sil
  4. uzun zaman olmuş yapmayalı,helva bitince yapayım bari:)eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çocuklar küçükken çok yapardım ,şimdi koca dana oldular yemiyorlar.Evdeki yeğene yaptım yesin de böyle lezzetlerden haberi olsun diye

      Sil
  5. gerçekten bana da hatırlattınız, uzun süredir yapmıyordum.Hemen bende sizin tarife göre yapayım.Teşekkürler, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geride kalmış meğerse bu lezzet hatırlayanlar hemen yapsın sırada aşure var

      Sil
  6. Nefis olmus bu nefis..yapmam lazim yarin :) ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzeri tarçınlı çok nefis kokusuyla yapın ,şifa olsun

      Sil
  7. iyi ki bloglar var ,bizde benden başka seven yok,ara sıra kendimi şimartmak lazım,bugünlerde yapayım,ellerine sağılık canım,hatırlattığın için de ayrı teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynı şeyi düşünüyorum iyiki blog alemindeyiz çok mutluyuz ayrıcana.

      Sil
  8. çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yapınca anladım bende çok severdim bu tatlıyı unutmuşuz yapmaya yapmaya iyi oldu hatırladık.

      Sil
  9. eline sağlık nefis..

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun.
    Ben de beklerim,sevgiyle ve dostca kalin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Yıldız hanım,hemen geliyorum gelmez miyim,yorum için teşekkür

      Sil
  11. kendimi bildim bileli sütlaç yiyemezdim ..pirinçleri ağzıma gelince rahatsiz ediyordu..ama eşim çok sevince bende yiyebilmek için blendrıdan geçiriyorum ..kolayını boyle buldum :)ellerine sağlık kardelen ablacım..

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz