2 Temmuz 2012

KAYISI REÇELİ




Yazın meyveleri saklama biçimi 
reçelmiş
sebzeleri saklama biçimide
turşu
Şimdi tam zamanı reçellerin,
meyveler bir bir sıraya dizildi
yazın sonunda da turşular başlar
yaz hep böyle sebzeleri meyveleri dönüştürmekle geçer. 



KAYISI REÇELİ
1 Kilo şekerpare
1 kilo şeker
2-3 adet limon tuzu yada yarım limon suyu
YAPILIŞI
Kaysılar yıkanıp çekirdekleri çıkarılır ve şeker üzerine dökülüp bir gece bekletilir.Çekirdekleride kırılıp kaynatılırken içine atılır.Tatlı olması şart eğer acı olursa reçel fiyaskoya döner.Kaynatma iki üç defa 10-15 dakika aralıklarla yapılır.Soğuyunca reçel kıvamına geldiyse kavanoza konulup saklanır.Kışın afiyetle yemek için kilere kaldırılır. Reçelin kıvamı soğuyunca belli olur eğer ki sulu ise kaynatma işlemi bir iki kez daha tekrarlanır.Kaynarken kaşıkla çok karıştırılmaz dağılma olmaması için








2 yorum:

  1. Benzer tarifi "herdemlezzet" gördüm, biraz evvel. Burada da çekirdekleri ilave oldu, bu blog işini çok seviyorum bu yüzden. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. aynı şeyi bende yazdım herdemlezzete hazırlık aşamasındayım bendede var reçel diye dediğiniz gibi çekirdekleri ekledim. küçükken bu çekirdekleri taşla kırar yerdik belki sizde yapardınız.şimdide reçele katıyoruz hoş oluyur

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz