4 Temmuz 2012

BİZİM İLK TELEFONUMUZ

         
Çocukluğumuzun ilk telefonu
sevinçle alkışlayarak karşıladık                                          
eve geldiği gün nasıl kullanılıyor bilmiyoruz .Tabi ki gelir gelmez bağlanmıyordu.
Postaneden önce müracat ediyorsunuz numara alınıyor
daha sonra telefon geliyor ve o evin baş köşesine konulup birde 
üzerine dantelden örtü örtülüyordu.Açılmasını yani bağlanmasını bekliyorsunuz.
Bir kaç ay bekledikten sonra postaneden elemanlar gelir
mahallenin tahta telefon direğinden hattı  
telefona bağlardı.
İşlem tamam ,ama konuşmak için postanedeki memur hanımı arayıp
görüşülecek numarayı yazdırır ve beklerdin
sonra telefon çalar
-numarayı bağlıyorum derdi
ve konuşmaya başlardık 
 İşte ilk telefon görüşmeleri böyleydi.
Telefon numaraları ise 4 haneli rakamlardan oluşurdu
Çevirmeli döneme uzun süre sonra geçildi 
O da bir kargaşaydı telefonu açan -kimsin? yada
- kimi aradın? yada 
-orası neresi? diye sorguya başlardı
Kimi zaman telefon sapıkları vardı.
Ses vermeden bekler yada tam açaçakken çat kapatılırdı.
Kimi tanışmalar telefonla olur,sevgililer telefonda muhabbet ederdi.
Numarayı direk çevirme döneminden sonra 
tuşlu sisteme geçildi
ve sonrası çorap şöküğü gibi geldi.
Artık haberleşme araçlarının hızına ve modellerine  yetişmek
artık mümkün değil


  

2 yorum:

  1. Merhabalar Efendim.

    İlk telefonumuz başlığı dikkatimi çekti. Ben de merak edip okumak isteyince kendimi burada ve bu blog sayfasında buldum. Ben 1955 doğumluyum ve bizim zamanımızdaki ilk telefonlarımız manyetolu idi, aparatın sağındaki hareket kolunu saat istikametinde çevirirdik ve karşımıza PTT santral memuresi çıkar ve "buyrun" derdi. Biz de görüşeceğimiz yer iç hat ise şu numarayı bağla derdik, onlar da görüşeceğimiz numaraya bir manyeto gönderir ve daha sonra bir jak fişi ile iki aboneyi birbirine santral dolabı üzerinden irtibatlar ve "buyrun görüşün" derdi. Abone çok kısıtlıydı ve her evde mümkün değildi telefon, sayılı yerlerde olurdu bir de resmi dairelerin her zaman öncelik hakkı vardı.

    Sizin de dediğiniz gibi telefon teknolojisinde nereden nereye geldik. Turgut Özal hükümeti ile birlikte telefon abonman sayısı ve teknolojisinde de bayağı bir mesafe alınmıştı. İşte ancak o zaman evlerimize sizin de fotoğrafını paylaştığınız telefon aparatıyla birlikte abonemizi alabilmiştik.

    Bu güzel nostaljik paylaşımınız için kaleminize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için önce teşekkürler.Bazen ağız alışkanlığı telefon da birini aramak istediğimizde -şu telefonu bir cevir dediğimiz bile oluyor .Yeni gençler şaşırıyor -nereyi cevirecen, tabi ki değil basma dokunmatikler olunca.Ben kendi adıma değil teknelojiye yetişmek koşup uçsak bile yetişebileceğimi sanmıyorum çünkü çok hızlı.Sizinde sitenizi incelemeye geleceğim çok teşekkürler

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz