14 Kasım 2012

ET HAŞLAMA


      Bu yemeği çok seven eniştem için yapmak isterdim.Ama -onun ruhuna gitsin derler ya,işte bende -onun ruhu için diyorum
2006-14-Kasım ölüm yıl dönümü .
Sen rahat uyu emanetin Dilara çok iyi bir öğrençi ,ilkokul 2.sınıfda dersleri hep yüz .


      Şimdi gelelim yemeğimize bu yemeği ben yapmadım ,tamamen
düdüklünün marifeti.
Düdüklü tencereyi icat edene de bir
rahmet göndereyim.
     Kısa sürede ve yumuşaçık oluyor etler,yemekler.

    Şimdi yemek:

Kemikli dana etini düdüklü tencereye koyup önlü arkalı çevirerek kızarttım.Miktar size kalmış
Üzerini basacak kadar su koyup bir
20 dk. pişirdim.
Düdüklüyü açtıktan sonra içine iri iri doğranmış 3 tane patates ,bir baş sarımsak ve 6-7 adet küçük boy soğanları bütün attım.
Havuçum yoktu siz havuç da ekleyebilirsiniz.
tuz karabiber ekledikten sonra az su ilave edip tekrar düdüklüyü kapattım.Bu sefer de bir 20 dk süre ile pişirdim.Lokum gibi olan etler , soğan ve patatesleri sıcak sıcak ve sulu sulu afiyetle yedik.
Eniştemin ruhuna gitsin.
Afiyet bal şeker olsun


         Ufak bir uyarıda;
       Düdüklü tencereyi açıp ikinçi defa kapatmadan önçe
soğumasının bekleyin,zira ısınan kapak ve tencere tekrar kapanmaya
bilir.Patlama yapabilir.Bu ufak uyarıyı düdüklü tencereyi yeni kullananlar
için yaptım.Uzun süre düdüklü tençere kullananlar bu uyarıyı dikkate almasınlar
zaten biliyorlardır

18 yorum:

  1. ellerine sağlık kardelen ablacığım
    güzel görünüyor
    bu arada ablacığım diyorum çünkü geçenlerde farkettim
    ben hep fotoğrafa bakarak yorum yapıyordum çok genç duruyorsun ama altta 45 inden sonra diyor hiç dikkat etmemişim o yüzden ablacığım demek geldi içimden umarım yanlış anlaşılmam
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genç görünüyorsun iltifatına teşekkürler ,45 de gidiyor yavaş yavaş
      tabiki ben sizin ablanız sayılırım bununlada gurur duyarım sıkıntı yok.Yorum için teşekkürler canım hep sevgiler seninle olsun

      Sil
  2. eişteniz nurlar içinde yatsın kardelen ablacım..
    ellerinize sağlık nefis görünüyor..ben bu et haşlamaya birde pazı atıyorum ..cok baska bir lezzet veriyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi duaların için öncelikle teşekkürler Sevilçiğim,bende pazılı denemek isterim bir daha ki sefere ,sevgiler canım

      Sil
  3. sevdiğin birisinin ruhuna bir şey yapmak çok güzel hareket derim,nurlar olsun ve ellerine sağılık canım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde öyle bir şey vardır rahmetlinin ruhuna gitsin denir ,gidermi bilinmez ama insanın içinden gelen sevdiklerimizin orada mutlu olması.Bende eniştemin sevdiği bu yemeği ölüm yıl dönümünde yapmak ve yedirmek oldu.yorum için teşekkürler,sevgiyle kal canım

      Sil
  4. haşlama,etin en sağlıklı en hafif halidir haşlama,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru bir yorum,suyu da çok lezzetli oluyor ayrıca kalan suyuna ya pilav yada bir çorba bir öğünde yemek oluyor.teşekkürler yorum için

      Sil
  5. etinde tavuğunda haşlamasını çok severim çok lezzetli görünüyor eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Arzuçuğum,tavuğun kide çok güzel olur ekmeği suyuna bana bana yiyeçeksin nefis.sevgiler

      Sil
  6. enfessss bir yemek canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için çok teşekkürler sevgiyle kalın

      Sil
  7. duduklu tencere kurtarici gercekten ,enistene ise allah rahmet eylesin.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım ,düdüklüye gelinçe ben çok kullanıyorum hem pratik hem de uzun zamanda pişeçek şeyleri kısa zamanda pişiriyor

      Sil
  8. Canım merhaba haşlaman nefis olmuş her halini çokkk severim.Şablonuna gelin
    ce gerçekten çok itici geliyor o arkadaki mavi fon ben ve bir çok arkadaş gibi düz bir şablon kullansan ziyaretçinde artar inan bana,ben örneğin bu şablon bana çok itici geldiği için ziyaretine gelemiyorum:)))Samimiyetime güvendiğin için teşekkür ederim bir sorun olursa yaz lütfen elimden geleni yaparım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. söylediklerini dikkate alaçağım teşekkürler

      Sil
  9. Et sevenlere harika bir lezzet ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. et sevenler için vede şöyle hasta olanlara iyi geliyor sulu sulu içine ekmek doğra yumuşaçık etler, hasta yemeği desem daha doğru olaçak,yorum için teşekkürler

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz