17 Aralık 2012

AYVA TATLISI


Ayva çok olursa kış çok olur diye büyüklerin söylediği bir 
söz vardır.
Çok olan ayvayı ne yapmalı tabiki ayva tatlısı,
Yakın zamanda bir bolg arkadaşın yaptığı ayva tatlısı
benide evdeki ayvaları tatlı yapmak için heveslendirdi.
Katkısız diye not düştüğü için ilgimi çekti,
Bu blog buradan anneeligibi denedim ve paylaşıyorum.
Gelelim tarife:
Ben evdeki ayva miktarına ve şeker oranını biraz değiştirdim,
siz orjinal tariften de yararlanabilirsiniz

Haftaya tatlı tarifiyle başlamak istedim
malum bu hafta kritik hafta
bazılarının iddasıyla
21 Aralık 2012 tarihe damgasını vuracak
ayvayı kim yiyecek göreceğiz  


MALZEMELER

4 ayva
1,5 su bardağı şeker
üzeri için kaymak
toz tarçın yada kabuk tarçın

YAPILIŞI

Ayvalar soyulup ikiye ayrılır,ortası çıkarılır.
Kabukları alta dizilir ve çekirdekleriyle düdüklüye konulur.(tarifte tencerede yapılmıştı)
Üzerine şeker ekilir ve bir gece beklenir.
Ertesi gün kendi suyuyla(eğer az sulanmışsa az su ilave edin)düdüklüde 10-15 dakika  pişirilir.
Kabuklarını ne kadar uzun soyarsanız o kadar iyi çünkü onlardan gül yapacaksınız
Pişen ayvaları servis tabağına alınıp kabuklarından gül yaparak ve üzerine kaymakla,
soğuduktan sonra servis yapılır.
Afiyet bal şeker olsun.




Bu resmi 21 aralık 2012 Mayalılar için hediye ediyorum.
Gezegenimize  bir şey olursa ayvayı yedik demektir.
Bari tatlısı olsun da tatlı tatlı gidelim







31 yorum:

  1. Söz verdiğim halde hala kocama yapmadığım tatlı.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşiniz istemişken yapın ailecek yemek nasip etsin Allah

      Sil
  2. tam mevsimi ve çok severim, ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her mevsimin kendine özgü meyvesi var ne güzel yaratmış Allah

      Sil
  3. bugün ayva günü:) eline sağlık Mayalara var da bize yok mu? ELLERİNE SĞLIK.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayalarada ayırdım bir parça ama çoğu bizim yada ,bize yedirecekler ayvayı

      Sil
  4. hmmmm cok tatliiiii!mutlaka bir porsyon sterim ;)) bende sana bir mim getirmistim kardelencim,bana bir ugra istersen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istediğin kadar al canım, mim için teşekkürler ama ben hiç bilmiyorum o nasıl oluyor acemiyim bu konularda

      Sil
  5. Harika olmuş . Ellerine sağlık
    Tam yılbaşılık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yılbaşı dedinizde birde ona özel bir yaş pasta yaparız İnşallah

      Sil
  6. eline sağlık canım nefis görünüyor,sen pratik yolu seçmişsin,vakit darsa en güzeli düdüklü.tabi düdüklüde hiç denemediğim için fark oluyor mu bilemiyorum,ama çok güzel görünüyor.umarım beğenmişsindir..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ustası siz siniz tabiki ben biraz tasarrufdan gittim düdüklüye,sizin tarifiniz pek de güzel oldu yedik, asıl sizin elinize sağlık

      Sil
  7. ellerine sağlık canım.çok güzel görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce görüntü etkiliyor insanı sonra lezzeti

      Sil
  8. Eşim pek sever,nefiss görünüyor nefiss..:))
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde eşler mi seviyor acaba ayva tatlısını hani derler ya evlenince ayvayı yedin oradan kalma bir alışkanlık olmasın

      Sil
  9. Hafta sonu yiyeceğimiz ayvadan önce siz de haftanın önemine binaen bu tarifi paylaşmışsınız. :)) Elinize sağlık nefis gözüküyor, süsüyle beraber.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım biz mi? ayvayı yiyeçeğiz yoksa, mayalılar mı? göreçeğiz ben bir ayva tatlısıyla kutlamaya başladım. Teşekkürler yorum için

      Sil
  10. Canım ellerine sağlık olsun Ayva tatlısı yapma vakitleri bend e en kısa zaman da yapmayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kışın en güzel meyve tatlısı yaz gelmeden yapıp yemeli yada 21 aralık gelmeden mi demeliydim

      Sil
  11. bende de ayva olacaktı,ben 21.12 ,gününde göndereyeyim ,sen çok yaşa canım,günüme neşe kattın bu 21.12 ile .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönüller bir olsun Mazesçiğim ben ayva tatlısını hepimiz için yaptım bakalım mayalılar ne diyeçekler bu işe

      Sil
  12. olsada yesek mi desem ben de isterim mi desem ...bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsa tabiki yenir, ama sen benden çaktırmadan al sana selbest

      Sil
  13. Meyveli tatlılara bayılırım, birde ayvaysa daha güzel olur. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. Bu arada mayalılar için yazdığınız çok iyi olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayalıları bugünlerde unutmak mümkün mü?tabi ki daha sonraları bu 21 aralık onları anma günü olarak tarihe geçmezse bak sen o zaman,belkide amaçları buydu helal olsun onlara.Meyveli tatlıların ayrı bir yeri var tabi ki onlar hem meyve olarakta güzeller tatlı olunca kraliçe tatlı oluyorlar ,yorum için teşekkürler

      Sil
  14. hayırlı akşamlar ablacım bende dün anneme yaptım çekirdeği girince rengi çok güzel oluyor ellerine sağlık aldı kuzun çayın yanına şifa olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzulara nazar değmesin anneçiğini besle tatlılarla kıymetini bil bak ben yaptığım herşeyi keşke annemde yese diyorum ama yok .Rengi ne gelince gıda boyasını pek kullanmıyorum o yüzden doğal renk tercihim,yorumun için teşekkürler canım ,anneyi öptüm

      Sil
  15. çok severı uzun zamandır yapmıyorm ozledım de .llerıne sağlık nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil
  16. Mayalara yazdığın yazıya çok güldüm:)Ellerine sağlık,güzel bir tatlı.Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz