10 Aralık 2013

TÜRK KAHVESİ NASIL YAPILIR



Kaç senelik fincanlar bilmiyorum
 babaannem den kalma
çok eski,
ama Türk kahvesinin keyfi
sonsuz
Nasıl yapılır diye arandığında
bir kaynak amaçlı bende kendimce yapımını paylaşmak istedim.

Bir fincanlık kahve için;
fincanla ölçülen su
 taze çekilmiş 2 çay kaşığı Türk kahvesi 
orta yapıyorsanız 1 çay kaşığı toz şeker
şekerli yapıyorsanız 2 çay kaşığı şeker.
Cezveye suyu koyalım.
 İçine de kahve ve şekeri
ilave edip kısık ateşte başından ayrılmadan
bir iki karıştırdıktan sonra
köpürmesini bekleyelim.
Köpüklerden 1 - 2 çay kaşığı alıp fincana yavaşça
koyalım.
Cezvede ki kalan kahve yukarı doğru kaynayıp kabarınca
sakin hareketlerle fincana usul usul dökelim.
Tepsiye koyduğumuz fincanı taşırken yavaş
hareket ederseniz köpükleri
kaybetmezsiniz
Kahve yapmak sakinlik ve dinginlik ister.
Yanına bir bardak su da ilave edelim.
Bunun nedeni; kahve telvesi 
böbreklerden zor süzülürmüş.kolaylaştırmak amaçlı
kahve bitimi su içilir.
İçilen kahve yanında arkadaş ister
bir de keyifli sohbet ister.
Afiyet sağlık olsun








8 yorum:

  1. ayyyy! nede guzel anlatmissiiin! sanat eseri gibi olmus bu ! ellerine saglik Kardeleniiim ! O kadar çok severim ki turk kahvesini, makinesini almak zorunda kaldim, artik duble duble içer oldum :) Ama yine de kendi ellerinle ozene ozene yapilan bir turk kahvesini keyfini vermez sanirim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılıyorum size canım harika lezzet,çok teşekkürler

      Sil
  2. of of nefis valla.Çok secerim ben Türk kahvesini.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. bir kahvenin kırk yıl hatırı varmış :) Ben de 2 tatlı kaşığı kahve 1 tatlı kaşığı şeker koyuyorum :) Kişi sayısından bir fazla kahve kişi sayısı kadar şeker koyuyorum :) Yani şöyle 2 kişi için 3 tatlı kaşığı kahve 2 tatlı kaşığı şeker :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatır 40 yıl olunca hiç unutmak mümkün mü içilen kahve ,çok teşekkürler canım

      Sil
  4. Kahve yapmakta marifet ister gerçektende.Benim ölçülerimde aynıdır.Soğuk suyla kısık ateşte ağır ağır pişiririm.
    Ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapıla yapıla el alışıyor zamanla sonra mükemmellik çıkıyor ,çok teşekkürler canım

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz