12 Şubat 2013

PROFİTEROL

kardelen







Bir Fransız tatlısı olduğu söylenir ,ama tamda belli değilmiş.
Görüntüsü ve tadı mükemmel bu tatlıyı hep pastahaneden 
alıp yerdik.
Nasıl ki bloglar da yapılışını görünce demek ki  evde de yapılıyormuş
dedim
E ee bende yaparım diye hopladım tabi ki,ama bu serüven
şıp diye olmadı
İlk denemem yarı başarısız oldu.
İkinci defa daha dikkatli ve püf noktalarının iyice uyguladım
Püf noktaları değince uzun uzun anlatan bir blog
arkadaşım Müge 'den faydalandım.
İkinci denemem de bir fiyasko yaşayacaktım .Fırının ısısını 
düşürünce sönmeye başlayan hamurları ısıyı biraz yükseltince 
toparladılar.
Demek ki dedim her fırın ısısı bir diğerine benzemiyor.
Bunu deneyerek ve yaparak herkes kendi fırın ısısını
 bulması gerekiyormuş.
Püf noktalarına kesin dikkat ederek yapılırsa,yenmelere doyum olmayan bu tatlıyı
 bende anlatacağım 
 Hadi başlayalım

MALZEMELER:
HAMURU İÇİN:

1 su bardağı un
1 su bardağı su
125 gr tereyağ
3 yumurta
1 fiske tuz ve şeker

KREMASI İÇİN:

2,5 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1,5 çay bardağı şeker
vanilya
3 yemek kaşığı labne peyniri

Üzerine hazır çikolata sos

YAPILIŞI:

Çelik tencereye suyu koyun kaynasın
İçine yağı koyun erisin
Un ilave edip hızlı karıştırın püf tahta kaşık ile
5 dakika karıştırıp ocaktan alın soğumaya bırakın
Soğuduktan sonra sıra yumurtaları ilave etmekte püf teker teker kırmak
Mikserin hamur karma aparatıyla yumurtanın birini kırın ve karıştırın.
2-3 dakika karışımdan sonra diğer 2.yumurtayı kırın karıştırmaya devam
3.yumurtayı kırıp iyice hamura yedirdikten sonra karışımı dolaba kaldırın püf 1 saat
yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye hamurdan tatlı kaşık yardımıyla alıp tepsiye
aralıklı dizin.
200 dereceyeönceden kızdırılmış fırına tepsiyi koyun
İlk 10-15 dakika sonra,hamurlar kabarınca fırın ısısı 170 dereceye düşürün
170 derecede üzeri kızarana kadar tutun ve püf fırının kapağını asla açmayın
Fırın soğuduktan sonra kapağı açın

Sıra kremanın yapımı için tencereye sütü koyun ve diğer malzemeleri koyup
karıştırın koyulaşınca ateşten alın 
hafif soğuduktan sonra labne peyniri katıp karıştırın
Pişen hamurların arkasını kaşığın tersi ile bir delik acıp kremayı sıkma aparatıyla
içine sıkın.
Çikolata sosu hazır paketlerden alıp hazırlayın ve profiterollerin üzerine dökün
Dolapta soğuduktan sonra servise  ve yemeğe hazır.
Afiyet sağlık olsun








KARDELEN


30 yorum:

  1. Nefis olmuş...Eline sağlık tarifi aldım mutlaka deniycem:) sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir denemede olmazsa yılmayın derim hadi hayırlısı bakalım Elifçiğim

      Sil
  2. Off çok severim nefis görünüyor, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. Muito gostoso mesmo! E de aparencia fantástica! Beijinhos.

    YanıtlaSil
  4. Ben cesaret edemedim bir türlü yapmaya:( Güzel görünüyorlar,ellerine sağlık.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epeydir bende düşünmekteydim bir deneme birde ikinçisi derken oldu çok teşekkürler

      Sil
  5. offff.nefis nefissss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. bak şimdi yapasım geldi, ne güzel anlatmışsın, eline sağlık harika olmuş canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatım İnşallah yapanlara yararlı olur çok teşekkürler canım

      Sil
  7. nefis olmuş anlatımın çok açıklayıcı, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim anlatım yararlı oldu ise çok teşekkürler canım

      Sil
  8. Offf bu ne hemen kaçmam lazım sayfandan inan çok nefisler canım da çekti ama kabahat bende aç karına buraya gelmeyeydim iyi olacaktı.Canımm çok severim profitrelu ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım dur hemen kaçma ama ne diyeyim aç karnına olmaz değil mi

      Sil
  9. Ne güzel kabarmislar,benimde hep korktugum bir tatli,ellerine saglik senikiler nefis nefis!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Serpilçiğim kabarırken başını bekledim bebek gibi baktım onlara zira ikinçi yapışımda başarısız olsaydım vuraçaktım kendimi yollara :))))

      Sil
  10. Ellerine saglik diyorum bunu pisirmek yapabilmek zordur bravo sana:) Ben hic denemedim birde isi cok geliyor ama hazirini alip sadece pudingini ben kendim evde yapip bu niyetlen yiyoruz:) ev yapmasi gibi olmaz ama idare ediyoruz..Afiyetler olsun..sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Emelçiğim bayağı zorlandım ama işte bu görüntüye değermiş ,oğlum çok sever bunu çocukken hep alırdım hızımı alamadım dur yapayım da yesin kerata dedim neyse ki oldu

      Sil
  11. ellerine sağlık canım herşey kıvamında ve çok leziz görünüyor. afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzuçuğum çok teşekkürler kıvamı tutturmak zormuş ama adım adım okuduğum püflar önder oldu

      Sil
  12. Beni aşıyor sadece yalanarak baktım. :)) Beyoğlu'nda tarihi İnci pastanesi vardı, bu tatlıda Türkiye'de tekdi. Orayı da kapattılar. Her yerde de güzel olmuyor. Ellerinize sağlık bu süper paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci pastanesinin ilk açılışını okudum bu tatlıyı araştırırken çok ilginç keşke kapanmasaydı ben hiç tadamadım .Bizdede ışınlama var İlhan bey size şimdi ışınladım yalanmanıza gerek kalmadı:)))))

      Sil
  13. çok güzel görünüyor, nasıl yiyebilirim şimdi ben bunu...
    ellerinize sağlık...sevgi dolu günler diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabakdakilere uzanıp hepsini yiyebilirsin canım öyle bakmak olmaz yemek serbest canım çok teşekkürler sevgi hep beraber olsun

      Sil
  14. ablam hayirli aksamlar.
    ellerine saglik mixserle iyi cirpmak lazim.
    harikasin ablam olmus10 numara .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi senin sayfandan geliyorum tatlım sesin soluğun çıkmadı merak ettim ,sana da hayırlı akşamlar ,iyiki mixserler var o çırpmaya kol dayanmazdı zaten beğendiğine sevindim siz ustalar varken bizde böyle 2. denemede ancak oldu canım çok teşekkür ederm

      Sil
  15. CANIM BEN GELDİM
    ŞU AN AVCUMU YALAMAKLA MEŞGULÜM
    MUHTEŞEM GÖZÜKYOR
    ELLERİNE SAĞLIK DÜNDE YORUM YAZDIM AMA TEKNİK HATA OLDU
    BU AKŞAMDA HABERLERDE İNCİ PASTAHANESİNİN TEKRAR AÇILDIĞI HABERİ VARDI NE TESADÜF DEĞİLMİ
    HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci pastanesinin açılmasına sevindim ben hiç o lezzeti tadmamıştım Istanbul a gitişte denemek istiyorum,ama geç kaldılar çünki tahta ben geçtim artık benimkiler meşhur oldu onların yokluğunda

      Sil
  16. bencok yaparim profitorolu cocuklarda cok seviyorlar .artik otomitiklestim galiba hizli yapiyorum.ellerine saglik canim

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz