28 Aralık 2012

PUF PUF PASTA

 Bloglar 
arasında gezinirken beğenip yorum bıraktığım
ve yapmaya karar verdiğim bir tarif.
Blog arkadaşım
 Hümeyra hanım 
yapmış eee sıra bizde.
Buradan gerçek tarife hümyranın denizi ulaşabilirsiniz.
 Gördüm,
 beğendim,
 yaptım,
 yedim.

MALZEMELER:

4 yumurta
2 su bardağı şeker
2 kaşık kakao
1 bardak süt
1 bardak sıvı yağ
2 bardak un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

KREMASI:

74 gr tereyağ
yarım su bardağı un
yarım kaşık nişasta
1 su bardağından bir parmak eksik şeker
vanilya
yarım kilo süt
ayrıca

içi için muz dilimi
bandırmak için biraz süt

YAPILIŞI

Keki önce şeker ve yumurtasını çırpın
diğer sıvıları katın,geniş fırın tepsisine dökün pişirin.
Diğer taraftan kremasını pişirin.
Pişen kek soğuduktan sonra bardakla yuvarlak kesin
Kalan kısımları rondo da parçalayın bir kaseye koyun.
Yuvarlak keki önce süte sonra üzerine bir dilim muz ,kremadan da bir kaşık koyun
Kekin rondo dan geçirdiğiniz kırıntıları kremanın üzerine elle yapıştırın.
Elinizde yapışmayan yerlere alıp bastırıp düzeltin.
Sıra afiyetle yeme kısmında
Ben ilk deneme amaçlı yarı malzeme kullandım.
Fırın tepsim tam geldi,tam malzeme yapıldığı zaman geniş fırın tepsisi kullanılırsa daha iyi olur sanırım.
Afiyet bal şeker olsun














20 yorum:

  1. Cok güzel yaaaaa.....2013 yili size pufpuf pastalar gibi tatli gelsin,mutlu yillarrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler aynı dilekleri bende size gönderiyorum iyi seneler

      Sil
  2. Nefiiiis!! Ellerinize saglik. Afiyetle de yemissiniz iyi olmus. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. komşudan gelen tabaklar vardı hem onlara koyduk hem biz yedik valla iyi gitti,iyi seneler bu arada

      Sil
  3. ne güzel bir sunum,ikramıda yemeside güzel,eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler yemesi güzel de insan kilolarını düşününce boğazında kalıyor,iyi seneler canım

      Sil
  4. aha,yıl başı için hazırlıklar başlamış galiba....nefis görüntü,tadını hayal edebilirim,çok güzel olmuş canım,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yılbaşındada olur neden olmasın ,hayaliniz gerçek olsun yapın yemek nasip olsun.iyi seneler canım

      Sil
  5. ya ablam korktum hayrola diyeceksin maazezime gittim pastanı gördüm ordan yandan sana geçmek istedim ne yazıyo blok kaldırılmış bi da tıkladım gene aynı hayırdır dedim gogol amcaya seni sordum yanıt vermedi sonra bendeki yorumdan girdim ohbe dedim:)burdaymış ablam ellerine sağlık ben bu tarifi küçük köstebek pastaya benzettim çok lezzetli bir tarif ellerine sağlık aldı kuzun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende beni korkuttun beni nereye göndermiş bu gogol amca ben ona kızarım ,bir yere gittiğim yok canım gitsemde öbür taraftan gene gelirim bloguma :)))bir ara reklam vermek için linki kısatmıştım olmadı tabiki yine eski halime dönmüştüm acaba onunla ilgili olabilir mi.pastanın tekini ben ıssırdım öbürü senin canım al ,mutlu yıllar bu arada öptüm

      Sil
  6. ofofof.. çok güzel bir şey olmuş bu canım ellerine sağlık.. bu arada mutlu yıllar sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım sanada mutlu yıllar öptüm

      Sil
  7. puuuf yaaa Kardelenim tamda oyle bir pasta olmus :yuryumusacik taptatli! ellerine saglik ! mutlaka kizlarimla yaparim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızlarla yapınca benim de kulaklarımı çınlatın ben anlarım, mutlu yıllar bu arada öptüm canım

      Sil
  8. Güzel blog tebrik ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmeniz bizi daha heveslendirdi çok teşekkürler

      Sil
  9. Eline sağlık,marifetli insan her tarife kendinden birşeyler katıyor bunu görmüş oldum:)Çok güzel görünüyor.Yeni yıl sana ve ailene mutluluk,huzur ve sağlık getirsin.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğim tarifleri yapmakta inanılmaz derecede sabırsızımdır.bakalım ben yapaçakmıyım derim oluncada kendimden katarım birşeyler.Tabi bu tarif sizden ben teşekkür ederim en başta.yeni yıl sizede mutluluk sağlık getirsin

      Sil
  10. Bu pastalari görüncede canim cekti tabii! Eline saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele açken blogları dolaşırsan yandın canım,yemicen varsa bile gözün kalıyor

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz