2 Ağustos 2012

EZOGELİN ÇORBASI




İki gün önce ne çorbası yapayım diye düşünürken aklıma ezogelin çorbası yapmak geldi.
Hazırlıklar için mutfağa gittim ve soğanı doğrayıp kavrulmaya bıraktım.
Televizyon açıktı Oktay ustam yayında bir bakayım ustam ne yapıyor diye salona geldim birde ne göreyim ustamda soğanları doğramış kavuruyor- eeee
 ne yapıyorsun oktay ustam 
-ezogelin çorbası 
aaaaa 
benden gördün değil mi ?dedim kendi kendime
yani sizin anlıcağınız oktayustayla pişti olduk.Aynı gün ve aynı saatde aynı dakikada çorbalarımız denk gelmişti
Tabi bundan oktayustamın haberi yok ,canın sağ olsun ustam diyerek çorbama kaldığım yerden devam ettim.
Ben bu çorbaya sadece merçimek ve ince bulgur katardım ama oktayustam değişiklik yaptı bende uyguladım bu değişikliği ve çok mükemmel bir çorba çıktı.
işte değişiklikler
ve benim tarifim.

MALZEMELER

  •  Yarım su bardağı kırmızı merçimek
  • 3 çorba kaşığı kısırlık bulgur
  • 1 çorba kaşığı pirinç
  • 1 çorba kaşığı tel şehriye
  • 1 çorba kaşığı domates ve biber salçası
  • yağ,tuz,limon tuzu veya limon suyu ve tuz
  • 1 baş kuru soğan
  1. Yapılışına gelinçe,malzemeler güzel yıkanır
  2. bir tencerede yağ soğan ve salçalar kavrulur
  3. içine su konulur yaklaşık 1.5 litre
  4. su kaynayınca önce merçimekler atılır az kaynatılır ardından diğer malzemeler ilave edilir
  5. pişen çorbanın tuzu ve limonu en son konulur 
  6. istenilirse yağda yakabilirsiniz üzerine 
  7. nanede ektiniz mi ?çorbanız hazır
  8. afiyet bal şeker olsun 

16 yorum:

  1. ramazana uygun bir çorba, oktay usta ile pişti olmaya değer, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıllardır seyrederim keyif aldığım tek yemek proğramı bencede piştiye değer teşekkürler

      Sil
  2. Çokk çok severim. hele valide sultanım yaparsa.
    sadece biz şehriye koymayız,
    etsuyuna tüm malzeme muhteşem oluyor..
    tabii kaç kez yaptık :)))

    elinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehriyeyi bende ilk defa koydum Oktayustadan görünçe ama hiçde fena almadı.Annelerin elinden yapılan çorbada içilir katılıyorum size nunu hanım,benden de sevgiler.

      Sil
  3. biz buna kısaca oktay ustayı kıskandıran çorba diyelim :D

    YanıtlaSil
  4. ¸.•♫°`♡彡

    Sopa muito boa mesmo!!! Super nutritiva!

    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil
    ¸.•♫°`♡彡✿⊱╮

    YanıtlaSil
  5. bizim evde çok sevilir.ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dönüp dolaşıp gene aynı çorbayı yapıyorum,bizdede çok seviliyor

      Sil
  6. hemde ev yapımı mis mis
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazır çorbalarıda denedik zaman zaman ama evde pişen lezzetin yerini tutmuyor dediğiniz gibi mis gibi oluyor

      Sil
  7. yarasın canım,ellerine sağılık,bende bu çorbaya aklıma geleni ataraım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kışında havuç ve patetes atarız bu çorbaya çok nefis olur

      Sil
  8. ellerine sağlık kardelen ablacım ..çok severim bu çorbayı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın Sevilçiğim bende çok severim çorbanın her çeşidini

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz