21 Kasım 2013

ŞEKERPARE





MALZEMELER

2 yumurta
2 çay bardağı erimiş tereyağ
2 çay bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı kabartma tozu
2 çorba kaşığı irmik
aldığı kadar un
üzeri için fındık,badem,kayısı çekirdeği yada ceviz

ŞERBETİ İÇİN:

3 su bardağı şeker
4 su bardağı su

YAPILIŞI

İlk önce şerbeti kaynatıp (10-15 dakika) soğumaya bırakalım
Hamuru için, tüm malzemeleri yoğurma kabına koyup ele yapışmayan bir hamur yapalım.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayıp
yağlanmış tepsiye dizelim.Yağlı kağıt sermeyin şerbet döküleceği için.
Şekerparenin tepesine fındık,badem ne isterseniz bir adet bastırın.Ben kayısı çekirdeği koydum
Üzeri kızarana kadar pişen tatlımızı fırından çıkarır çıkarmaz 
soğuyan şerbeti şekerparenin üzerine dökelim.
Üzerini başka bir tepsi ile kapatın şerbeti çeksin.
Şerbeti çekip soğuduktan sonra servis yapalım.
Afiyet sağlık olsun




24 yorum:

  1. cok guzel lmus elıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. GÜLÜM GEL SEN BENİ UĞRAŞTIRMA
    BEN SENİN YAPTIKLARINDA İKİ ÜÇ TANE ALIP GİDEYİM
    ENFESTİR ONLAR ŞİMDİ
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler ,3 yeter mi hiç doyasıya alın

      Sil
  3. Şekerpare cok sevdıgım bır tatlı,ellerıne sağlık nefıs olmuş. resme baktıkça bır tane alıp kaçasım geldi :) .

    YanıtlaSil
  4. mmm ellerine sağlık ablamın.nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık kardelen nefis görünüyor sanki tatlıcıdan alınma gibi :) Blogumuzda çekiliş var ayrıca katılmak istersen http://besamebutik.blogspot.com/2013/11/bu-blogda-cekilis-var.html

    YanıtlaSil
  6. Of of offff...görüntü süper...bu gün ikinci şekerpareyi görüyorum...canım çekti şimdi...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Vallahi gece gece geldim bloğuna gündüz olaydı hemen kalkıp yapardım şekerparelerinden canımm nasıl güzel olmuşlar ellerine sağlık,sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, gece fena oluyor blog gezmeler

      Sil
  8. insanı pare pare eder bu tatlı yaaaa :)))
    ellerine sağlık afiyetle

    YanıtlaSil
  9. Nefiss gozukuyorlar..ellerine saglik .

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize, emeklerinize saglik... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık canım nefiss olmuşlar sevgileimle

    YanıtlaSil
  12. ellerinize saglik kardelen ablacim sekerpare gibi sepseker bir sekerpare olmus :)

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz