6 Eylül 2013

KAVUN REÇELİ



Kavun tatsız çıkınca çare tükenmez dedim ve onu sihirli değnekle reçele çevirdim
İlk defa kavun reçeli yaptım gerçekte var mı?
onuda hiç bilmiyorum
yapmak isteyenlere işte kavun reçeli


MALZEMELER

1 adet biraz sert  kavun küçük boy
4 su bardağı şeker
1 kaşık limon suyu veya 2-3 adet limon tuzu

YAPILIŞI

Tahmini bir küçük kavun içini ceviz büyüklüğünde doğrayıp üzerine şekeri ekin ve bir gece şekerde beklesin.
Ertesi gün sulanmış kavunu kaynatmaya başlayın 
Şekeri eridikten sonra bir iki taşım kaynatın sonra içinden kavunları bir süzgece alın.
Geri kalan şerbeti kıvam elde edinceye kadar kaynatın.
Şerbetin içine süzgece aldığınız kavun tanelerini katın limonu ilave edin ve bir iki taşım kaynattıktan sonra oçağı kapatın.
Uzun süre saklamak isterseniz reçeli kavanoza  sıcakken koyup kapağını da sıkıca kapattıktan sonra ters cevirin bir gün beklesin
Vakumlama işlemi yaptığınız reçeli kışın yemek için kaldırabilirsiniz.
Vakumlama yapmak istemezseniz tabağa koyup hemen yemeğe başlayın.
Afiyet sağlık olsun



16 yorum:

  1. geçen hafta benim kavunumda kabak çıktı ve attım ablacığım :(( çook ıyı fikirmiş...ne güzel değerlendirmişsin... emeklerine sağlık...cook öpüyorum..

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. genelde bende atıyordum bu sefer cinlik yaptım hadi bakalım reçel olmaya dedim yorum için teşekkürler canım

      Sil
  2. geçen hafta benim kavunumda kabak çıktı ve attım ablacığım :(( çook ıyı fikirmiş...ne güzel değerlendirmişsin... emeklerine sağlık...cook öpüyorum..

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. canım ablam iyi fikir mmmm eline sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede iyi fikir oldu bazı meyvelerin olmamışları tercih edilir o geldi aklıma nasılsa şeker koyuyoruz olurmu derken oldu çok teşekkürler canım

      Sil
  4. Eline sağlık canım .çok leziz görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım değişik bir aroma oldu

      Sil
  5. Oyyyy canım ne güzel fikir bu,kaç kavunu çöpe attım ben de.Bundan sonra aklımızda olsun Sizlere de afiyetler olsun canımm sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende aynen artık kıyamadım kavunuma pekte güzel duruyordu ama tadı yoktu şimdi lezzetli bir reçel olarak duruyor çok teşekkürler canım

      Sil
  6. Gerçekten de iyi fikir, hem kavun değerlenmiş hem de yeni bir reçel tarifi ortaya çıkmış, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değerlendi canım böylelikle kavun da bir işe yaradı hem dedim neden bu meyvenin reçeli yok ,çok teşekkürler canım yorumun için

      Sil
  7. Cok iyi fikirmis elinize saglik, afiyetlen yiyin..

    YanıtlaSil
  8. Limonu niçin koyuyorsunuz

    YanıtlaSil
  9. Limonu niçin koyuyorsunuz

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz