31 Mayıs 2014

AZERBAYCAN SALATASI



Bu güzel 
salata benim elimden çıkmadı.
Ama yediğim zaman çok beğendim
ve hemen tarifi yazıp paylaşmak istedim.
Marifetli eli olan arkadaşım Yasemin'in 
tarifi. 
Yaz içinde çok ideal bir salata 
adı Azerbaycan salatası
işte tarifi.
Ölçüleri ile yazmayacağım 
nedeni miktar size ait
istediğiniz çoklukta yapabilirsiniz


YAPILIŞI

Hazır yufkaları küçük kare kesip fırında gevrek pişirilir.
Hazır da alabilirsiniz kendinizde haşlayabilirsiniz közlenmiş kırmızı biber ve bezelye.Haşlanmış tavuk eti(göğsü) mısır tanesi,kornişon turşu.Yoğurt(süzme)1 diş sarımsak, arzu ederseniz içine az mayonezde katabilirsiniz .Tüm malzemeler yoğurdun içine küçük küçük doğrayın ve karıştırın. Fırında pişen yufka parçalarını en son servis yapmadan önce katıp karıştırın.Yazın serin havalarda bolca tüketilecek nefis bir salata.
Afiyet sağlık olsun.

kıtır yufkalar

16 yorum:

  1. değişik bir salata olmuş yapanların eline sağlık ,yiyenler afiyet olsun sevgilerimle ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten değişik bir salata idi sanırım iki tabak yedim ,çok teşekkürler Handançığım

      Sil
  2. farklı ve doyurucu bir salata :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir öğün olabilir ,çok teşekkürler

      Sil
  3. hmm farklı ve güzel bir salata.denemek isterim bir gün.Yapanın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapanın bende ellerine sağlık diyorum ,çok teşekkürler

      Sil
  4. yapan arkadaşın ellerine sağlık canım.değişik ve güzel bir tarif.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salatada farklılık arayanlara işte fırsat ,çok teşekkürler

      Sil
  5. aa bayıldım bu tarife!
    denemeliyim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede denemek lazım ,çok teşekkürler

      Sil
  6. Ne kadar ilginç ve farklı. Hemen notumu aldım çok kısa zamanda yapacağım. Yapanın eline sağlık, size de afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yedim beğendim sizleride unutmadım hemen paylaştım belki yapanlar olabilir,çok teşekkürler

      Sil
  7. Ne güzel salata bu, kim yaptıysa ellerine sağlık diyelim :)

    Yiyenlere de afiyet olsun tabi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşımın eline sağlık bizlerde afiyetle yedik sıra sizde ,çok teşekkürler

      Sil
  8. Değişik ve de doyurucu nefis bir salata olmuş canım sizlere afiyetler olsun.

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz