11 Ekim 2012

NEVZİNE TATLISI




Yine beğendiğim bir tatlı tarifi blog arkadaşlarımdan
denedikten sonra size de tavsiye ediyorum
Ama ustası bu blogda sonugarantitarifler
Güzel değişik,yöresi Kayseri  olan bir tatlı .
MALZEMELER

1 yumurta
1 su bardağı ceviz
1 su bardağı tahin
1su bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı sirke
2 çay kaşığı karbonat
1 su bardağı süt
1 paket margarin

ŞERBETİ İÇİN

3 su bardağı şeker
2 su bardağı su
1 çay bardağı pekmez
şerbet 5 dakika kaynatılıp ılımaya alınacak
ılındıktan sonra pekmez dökülecek

YAPILIŞI

Bütün sıvılar karıştırılıp yumuşak bir hamur yapılacak
tepsiye yayılıp üzeri çatalla şekil veridikten sonra
fırında pembe olana kadar pişirilecek
şerbet ılık, hamur pişince üzerine dökülecek
soğuduktan sonra afiyetle yemeye hazır.
afiyet bal şeker olsun.









21 yorum:

  1. Bende yapmıştım bu tatlıdan,gerçeten çok lezzetli oluyor..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yöresel bir tatlı olmasından denemek amaçlı yapmıştım gerçekten güzel oldu yorum için teşekkürler

      Sil
  2. içinde ceviz olupta güzel olmayan tatlı bilmem
    ellerine kollarına sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılıyorum size bende ceviz giren tatlıları seviyorum,yorum için teşekkürler

      Sil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım. Hiç yapmadım ama bayılırım yemesine
    Sevgiler
    İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemelisiniz güzel bir lezzet ,yorum için teşekkürler

      Sil
  4. Degisik bir tatli ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ilk denedim insan hep aynı şeyleri yapmaktan sıkılıyor değişiklik her zaman iyidir ,yorum için teşekkürler

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Harika bir tatlıya benziyor,deneyeceğim.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadlıyı ilk önce Kayserili arkadaşıma taddırdım evet olmuş dedi,diğerleri de beğendiği için, denerseniz seveçeğinizi umarak tarifi koydum yorum için teşekkürler

      Sil
  7. Canım ellerine sağlık.Tariflerimin blog arkadaşlarım tarafından denenip yayınlanması ancak bana mutluluk verir.Beğenmene çok sevindim. Sevgiler,selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değişik tarifleri denemeye devam etme kararı aldım ve Kıbrıs tatlısından sonra bu tatlıyı denedim evet güzel oluyormuş sizinde ellerinize sağlık

      Sil
  8. tahinli pekmezli tatları çok severim,benimde pekmezi ılıkken dökülüyor ama sirke yok bunuda deneyeceğim emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pekmez ılık dökülüyor evet haklısınız ,yorum için teşekkürler

      Sil
  9. harika bir tatlı olmuş pekmezli tahinli nefis görünüyor..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk denedim ama çok beğenildi tavsiye ederim deneyin sevgiler

      Sil
  10. merhabalar kardelen sezgin. sonunda bloğunuza geldim ve hoş buldum. gerçekten hakkımda kısmı da içerikler de hoşuma gitti. merak etmeyin hepimiz demiyeyim ama ben dahil pek çoğumuz böyle yapa boza ilerliyoruz. yorumunuza gelince pek haklısınız zaten sizin yorumlarınıza her zaman değer veriyorum inanın yine benim gözümden kaçan bir noktaya dikkati çektiniz bulyon kısmı kötü idi. uyarınız için teşekkür ederim. her zaman beklerim ben de artık sık sık buradayım inşallah. bu arada tatlıyı hiç yemedim ve yapmadım. ama siz güzel diyorsanız denenecekler listesine alındı. elinize emeğinize sağlık. sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Tarifiniz çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.
    Benim gerçek nevzine tarifime de göz atarsanız sevinirim. :)

    http://sevimli-tarifler.blogspot.com.tr/2014/02/gercek-kayseri-nevzinesi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tariflerin gerçek yöresinden olanını her zaman önemsemişimdir.Yaşaması açısından ustasından olmalı .Benim nevzine tatlsı bir blog arkadaşımdan sizin linkinize geldim inceledim notumu aldım aynen yapmak isterim. çok teşekkürler

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz